Busmusens dag

Ett stycke övertrött Busmus ligger just nu och vrålar i sängen. Arg för att hon var tvungen att sitta ner vid matbordet. Arg för att vi försökte locka henne till att äta. Arg för att den blå nappen låg på hyllan. Arg för att hon inte fick bada. Arg för att hon blev påtvingad blöja. Arg. Arg. Arg. Droppen som fick bägaren att rinna över var när vi förklarade att hon inte fick ha med sitt älskade spöke (nattlampan) i sängen. Då var katastrofen ett faktum. Men jag förstår henne lite. Tuff dag som startade med stinkande blöja innan hon egentligen var redo att vakna, följt av BVC-besök med två sprutor. Antagligen skäll på dagis eftersom hon inte äter, och hem med en dum mamma som måste laga mat. Och mött av en dum pappa som vill äta maten. Blä, blä, blä tänkte Bus och gav upp. Hoppas på en bättre dag imorgon, och annars får hon ta igen sig på fredag när hon och Kim är lediga. BVC-besöket gick i alla fall bra, och trots lite blyghet visade hon upp sina skills. Det gick till och med så långt att när de frågade om hon kunde rita och jag sa "tveksamt", så hoppade Bus ur mitt knä och sprang fram till lekbordet och började klottra lite på ett papper med en krita. Score! Kan ha varit en slump, men en rätt rolig sådan. 9,69 kg väger min lilla tjej, och 79 cm lång är hon. Helt enligt kurvan. De var hemskt nöjda med henne... tills vi skulle gå och hon insåg att lånenallen inte fick tas hem. Då blev lillskrik illvrål, och de fick muta henne med en liten IKEA-nalle för att vi skulle komma därifrån. Sådär stolt var jag över mina föräldrakunskaper. Men ungen blev i alla fall tyt, och nu i efterhand kan jag unna henne den nallen, eftersom det verkar ha varit dagens enda ljuspunkt. Kan man köpa med en tröstnalle varje gång ungen ska få spruta, eller är det för fjäskigt och mesigt?

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Man kan köpa nåt i tröst varje gång, inte fjäskigt eller mesigt, bara gulligt:)Hoppas hon är i form imorgon, annars ska vi bara sitta i soffan o läsa o mysa o hon får berätta hur hemsk denna dagen var ;)

Svar: Då ska hon nog få en liten present varje gång. :)
Lisa

2013-11-13 @ 18:40:59
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Fick hon 2 sprutor idag? 1,5 års är väl bara 1? Mässling, rödahund och påssjuka i samma.
Leya fick bara 1 iaf.

Låter som en lite jobbig dag för lillan. Hoppas på bättre imorgon

2013-11-13 @ 19:07:28
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Anonym

Svar; ok då förstår jag. Tänkte om BVC hade missat något här :-)

2013-11-13 @ 20:15:19
Postat av: Tanjaa

Jag var också på BVC koll i dag. 10.1 kg vägde Casper och var 84 lång. 47 runt huvudet. ;) liten skit ;)

Svar: Haha en lång mager jäkel. Men ack så söt! Synd att de inte mäter ungarnas ögonfransar.
Lisa

2013-11-13 @ 22:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0