Första frisörbesöket

Idag var alltså jag och Sienna hos frisören. Ungens lugg skulle av, och då jag inte riktigt fattade var exakt den skulle börja tyckte jag det var bäst att ett proffs gjorde det. Tyvärr var inte frisören vi var hos så vidare proffsig. Stackaren var helt nyutbildad, och kändes sig nog inte riktigt varm i skorna. Varm på resten av kroppen verkade hon dock vara, för hon svettades hejdlöst. I alla fall efter att hon hade klippt Sienna. Ungen vägrade sitta still, skrek hysteriskt och lekte ål som aldrig förr. När frisören efteråt kollade på den snea och vingliga luggen och pep fram "är du nöjd?" kunde jag inte låta bli att fnissa. Stackaren trodde väl att hon skulle få skäll. Jag var mest tacksam för att jag inte hade fått en utskällning på grund av "ouppfostrad dotter" och att Sienna hade båda ögonen kvar. Men om man bortser från det lite snea stuket så tyckte jag att frisyren blev perfekt. Sienna ser ut som en liten docka, och även om Kim är lack för att dockan ser ut att vara hämtat på 70-talet kan inte han heller sluta kolla på henne. Dock klämde han tidigare ur sig att "jag tycker inte om det, för hon ser ut som du när du var liten, och du var inte söt". Där har han fel. Jag var nämligen skallig till jag var två, och inte sjutton är Sienna lik mig på andra sätt heller. Dessutom var jag visst söt. I alla fall om man frågar min mamma. Och hon är såklart helt opartiskt.
 Före och efter
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Så himla söt hon blev! O så skönt det måste va :) Du VAR söt. Inte skallig alls, men mest hår upptill, inte så mycket på sidorna. Så folk trodde du var en pojke. Du fräste åt en tant en gång när hon frågade: "vad heter den lille pojken?"- "jag är ingen liten pök, jag heter Lisa". Hahahahaha!

2013-11-01 @ 18:37:32
Postat av: Annika

Jättesøt!

2013-11-01 @ 18:38:21
Postat av: Tanjaa

Finaste sienna!

2013-11-01 @ 20:49:04
Postat av: Madeleine

Va fint det blev! :)

2013-11-01 @ 21:35:55
URL: http://maddiesworld.blogg.se
Postat av: Elin

Så söt hon blev i nya frisyren! Och vilken förändring det blev, hon ser helt annorlunda ut jämfört med före klippningen.

2013-11-03 @ 06:47:53
URL: http://pysselochpaket.blogspot.com
Postat av: Elina

Alltså jag bara älskar dina roliga, ärliga och inlägg :) SÅ himla söt hon blev i lugg alltså.

2013-11-03 @ 09:17:03
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag vet :) jag är så kass på det och oftast så stressar jag när jag skriver, nelson är inte precis lugn och jag hetsar ofta igenom mina inlägg när jag skriver, jäkligt dumt!
Jag har sett det själv ibland och undrat vad tusen jag har skrivit ;)

Jag tar inte illa upp alls

2013-11-03 @ 18:40:07
URL: http://justmypassions.blogg.se
Postat av: Carolina

Men åhh, det blev ju urgulligt ju!! :-)

2013-11-03 @ 21:24:47
URL: http://Carolinas.webblogg.se
Postat av: Cissi

Blev ju super! ;) sötnöten

2013-11-05 @ 20:43:54
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0