Siennas nallar

Sienna har börjat få lite separationsångest. Inte så att hon tjuter när jag lämnar henne på dagis, för då rusar hon glatt in och hinner knappt vinka hej då, men desto jobbigare tycker hon det är att lämna sina nallar hemma. Eller, om vi är hemma, att lämna dem i ett annat rum. De ska släpas med ÖVERALLT. Varje dag har jag ett stort gosedjur i väskan, som trängs bland mina skolböcker och stenciler. Ungarna får nämligen inte ha med egna leksaker på dagis, och jag får inte ut dottern ur lägenheten utan minst en nalle i släptåg. Alltså får hunden, pandan, apan eller något liknande hänga med mig på jobb. Det värsta är när det är den stora taldockan. Den pratar om man nuddar den. Och min väska hänger otympligt i kapprummet mitt emot personaltoaletterna. Gissa om den har skrämt livet ur några? Eftersom barn har faser som de måste gå igenom, och detta verkar vara en tydlig, låter vi Sienna hållas. Kan också lite bero på att vi faktiskt inte har något val om vi ska komma nånvart med ungen. Hon kan inte ens äta välling utan att ha sällskap av sjuttioelva minikompisar. Så hon får släpa med sig sakerna överallt. Vi har dock en tydlig regel: bara en nalle åt gången. Tyvärr lyckas vi oftast inte hålla fast vid den heller.
                                                          
Bild 1: Sienna på väg till frisören med vovven och pandan
Bild 2. Sienna på väg ner till tvättstugan med så många nallar att vi var tvugna att stapla dem i en vagn
Bild 3. Jag och Sienna försöker få plats i fotöljen vid nattvällingen (Ni ser rätt; ungen kan fortfarande inte äta ur en flaska själv. Eller vill inte.)
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

FÅTÖLJEN:) Ja gud vilket tydligt tecken på separationsångest och empati! Hon tycker verkligen synd om kramisdjuren om hon lämnar dom, hon vet ju själv hur det känns! Lite sorgligt, men väldigt gulligt. O hon får nog inga men för livet ;)

Svar: Haha hur sjutton kan det vara så svårt att stava rätt på ett ord?? Nån gång borde jag väl lära mig. Naaaw, lilla Busan. Hoppas hon inte får stora men när vi tvingar henne att lämna hälften hemma.
Lisa

2013-11-07 @ 18:25:04
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Det där med vällingen behöver du inte oroa dig för, Embla var lika dan ;) hon började hålla själv när hon var 1,5 år tror jag och det berodde mest på lathet att hon inte gjorde det tidigare. Men sen så fick vi henne att hålla en gång och då märkte hon väl att det var bättre att kunna reglera själv vinkeln på flaskan och sådär

2013-11-07 @ 18:47:02
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: Emma

Se filmen den var jätte bra, när du set den ja. Du ju säga vad du tyckte 😊

Haha kan tänka mig de hade kunnat se er 😜

Tur att det bara är nallar tänkt så skulle det vara dockvagn och allt

2013-11-07 @ 19:05:05
URL: http://urenbrudssynvinkel.spotlife.se
Postat av: Maria

Elin är likadan fast här är det Ior och snutten som ska med ööööverallt!!! Blir helt förstörd och vägrar gå någonstans utan dom! Det är väl som sagt något dom bara ska gå igenom :)

Svar: Men Elin är ju så jäkla häftig eftersom hon redan har en "hobby". Hon älskar ju allt med Nalle Puh! Sienna verkar vara ljusår från att skaffa ett specifikt intresse.
Lisa

2013-11-07 @ 19:47:25
Postat av: Cissi

Emma se aldrig haft en sån fas.. Möjligtvis seperationsångest av st behöva lämna dagis och gå hem.. ;)

Känns dock som att Alice kommer ge oss dubbelt av den varan

2013-11-07 @ 20:50:28
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ 130510

Finns ju dom barnen som vägrar byta kläder och får gå med pyjamas till dagis :) Finns många faser. Jag tycker dom är rätt gulliga men jag har ju inte kommit dit ännu ;)

2013-11-08 @ 07:19:35
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Elina

Klart kompisarna ska vara med :) Saga var likadan, gosedjuren skulle vara med överallt. Nu är det bara ett gosedjur som hänger med och bara nästan överallt. :P

2013-11-08 @ 18:12:32
URL: http://www.volanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0