Snackemostern (som man säger på skånska)

Sienna är som tidigare nämnt väldigt bra på att prata. Hon brås på mig. Inte för att jag snackar utomordentligt bra, utan för att jag pratar hela tiden. Det gör hon med. Kim snackar bara när han har druckit öl. I alla fall, jag har hört att ettåringar ska kunna säga enordsmeningar, medan tvååringar säger tvåordsmeningar och treåringar kör igång med hela meningar. Då det bor en liten tävlingsmänniska i mig, som bara får utlopp när jag spelar monopol, blir jag lite till mig när jag inser att Sienna faktiskt presenterar över sin åldersgrupp i något. Revanch för att hon började rulla sent, eller låg efter i "talet" när hon var tio månader? Who knows. I alla fall, jag hävdar att Sienna med lite god vilja redan är inne på tvåordsmeningar. Nedan kommer ett urval av "meningarna" hon har klämt ur sig den senaste veckan.
 
Hej vovve (till en förbipasserande pudel, som Sienna lackade loss på då den inte svarade)
Hej då gocka (till sin docka som hon släppte ner i sängen)
Apa bada (se tidigare inlägg)
Hej då pappa (till min mammas pojkvän Mats)
Min gocka (om sin docka, när en kompis vågade titta på den)
Mamma komma (jäkla tjat om man lämnar rummet)
Dääää pappa (när hon hittat honom i vardagsrummet, efter en stor jaktinsats)
Vaaa mamma (när hon letar efter den andra försvunna föräldern)
Dum pappa! (när Kim råkade slå henne i huvudet med en sak)
Akta dig! (lite lilla snigel-inspirerad, men hon använder det vid rätt tillfällen. Hemskt oartigt. Rätt pinsamt i hissen.)
Pappa sova (när jag, mamman, låg och sov)
 
 
Arg liten talerska, fast i lövhög
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Sienna dutti ;)!

2013-11-04 @ 19:34:06
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Va duktig hon är, hon pratar typ lika bra som Embla ;)

2013-11-04 @ 19:46:07
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: Anonym

Hon är helgrym! Jag upphör inte att imponeras av henne alltså! (Och ja, jag härm-skäms;p)

2013-11-04 @ 20:21:25
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Amanda

"Dum pappa" haha! Ni måste fått den roligaste ungen!
Men du hur ligger man efter med talet vid 10 månader?!

2013-11-05 @ 11:03:41
URL: http://aochmflyttarin.se
Postat av: Cissi

Vad hon pratar! Emma låg också efter typ första året.. Nu är hon aldrig tyst, varje vaken sekund hör man hennes lilla stämma prata uppfodrande "men mamma du inte lyssna, du måtte svara också" eller sjunga...

2013-11-05 @ 12:45:14
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Elina

Så duktig hon är, och Saga pratar också väldigt bra och får ofta höra hur duktig hon är på att prata "rent" och snacka om att man löjligt stolt, även om det kommer förr eller senare :)

2013-11-05 @ 13:18:38
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Cuison

Hahaha "akta dig", det bästa en unge kan lära sig! :)

2013-11-05 @ 15:17:09
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Karin

Gocka!!!! Audio klipp plix? :)

Svar: Jag är inte tillräckligt teknisk för det!
Lisa

2013-11-05 @ 15:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0