Das Storm

På eftermiddagen trotsade jag och Sienna stormen, och begav oss till en kompis som inte bor så långt härifrån. Bitter muttrade jag att det var en mesig storm, då det blåst mer dagen innan och var strålande sol. Kunde lika gärna haft en heltdag i Ystad, tjurade jag. Vi stannade i två timmar, fikade, bröt upp bråk mellan ungar, snackade lite och försökte hindra ungarna från att ha ihjäl varandra. Sen skulle jag och Sienna cykla hem. Jamenvisst. Däääär var stormen. Jag fick placerade ungen sittande vid husväggen medan jag fick fatt i cykeln, låste fast henne på alla sätt och vis och med hjälm på, medan jag sedan i sköldpaddsställning ledde eländet hem. Ett tag var jag tveksam till om vi faktiskt skulle klara det, då cykeln bara rörde sig i sidled, och givetvis åt fel håll, medan rätta vägen dessutom kantades av kundvagnar som rymt från ica. Vi kom dock hem, och rakt i armarna på en bitter och orolig sambo som gav mig världens utskällning för att jag låtit Sienna vara ute i detta vädret. Jag minns den gamla goda tiden när han brydde sig om mig också. Det var i samma veva som jag fick beröm när jag lagade mat. Nu ligger i alla fall lilla Bus och sover lugnt, och jag och Kim rullar ner persienner och ber en liten bön att de ska fånga upp skärvorna om fönsterna faktiskt spricker. En gång i vår förra lägenhet blåste nämligen ett fönster upp under en storm, trots att det var stängt. Krasch sa det, sen hade vi en plywoodskiva en vecka och väldigt misstänksamma hyresvärdar som ville få det till att vi hade haft fönstert öppen och bara haspat. De kunde dock inte vinna med sina argument, då hela fönstervredet hade knäckts. Jag måste säga att jag inte hade tagit det så bra om det hade hänt här, med tanke på att Siennas spjälsäng ligger precis bredvid fönstret. Så nu hoppas vi på en snabbt försvinnande storm!
 
Här önskar jag att jag kunde lägga upp en bild på Sienna och söta Hugo, men då ungarna faktiskt inte kunde vara bredvid varandra utan att ta strypgrepp eller skrika hysteriskt så gick det inte att fotografera dem.

Kommentarer
Postat av: tess- mamma till Malin

Hmm.. tror att vi köpte hennes jacka på lindex faktiskt, men ska inte säga säkert, mitt minne är sådär jättebra med jättekort!!

Hahaha, känner igen det där med bråkiga ungar! Malin hade sin kusin Theo här ikväll & det blev en hel massa knuffar & buffar ifrån Malin på lillkusinen som BARA var ivägen & skulle bita i hennes böcker! (det är 6 månader imellan dem...)

Usch, otäckt det där med fönstret, stormen med för den delen! Här är det lungt än så länge. Usch, jag gillar verkligen inte blåst, speciellt då vi bor på landet & nära skog o allt. Uuuusch, hoppas att det blir lungt här!
Kram kram

2013-10-28 @ 19:21:48
URL: http://jaklakrokus.blogg.se
Postat av: Natalie

Fy, jag HATAR storm!! Här är det nergraderat till en klass 1-varning,tack och lov. Men trots det har jag förberett för strömavbrott med två termosar kokat vatten till Valle, haha. Man kan aldrig vara för förberedd ;)

Såg att det var riktigt illa i Skåne, håller tummarna för att ni klarar er utan utblåsta fönster! USCH!

(btw, dina beskrivningar är underbart roliga)

2013-10-28 @ 20:01:32
URL: http://nataliepettersson.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Här har de blåst upp ordentligt med. Hoppas innerligt att de inte blir så svår storm som dem säger, vill inte att fönstren går sönder. Hua en sån mardröm.

2013-10-28 @ 21:41:40
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Cuison

ååååh.. fast att jag bor i Stockholm så började jag genast gå igenom alla överlevnadsstrategier inför en eventuell storm. Och där bor du, mitt i stormens hetta, och går ut. Modigt! Jag hade behövt lite mer lamadjur i mitt liv, kan jag lova!

2013-10-29 @ 07:32:45
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Amanda

Åh fy! Vilken tur att ni kom hem oskadda!

2013-10-29 @ 07:55:51
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Elina

Usch och fy, tur att ni kom hem oskadda och att ni ändå bodde nära varandra. Och det där med räven, du har förmodligen rätt. Med en trotsig unge bredvid mig skrev jag det första jag kom på ;-)

2013-10-29 @ 08:11:58
URL: http://www.volanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0