Fikakaos

Jag var lite sen från jobb idag, och visste att jag inte skulle hinna hämta Bus innan fikan. Eftersom jag hade planer på att vi skulle vara ute och leka efter dagis tyckte jag således att det var bra om jag också fick något i magen. Så jag köpte cola och en bulle, satte mig på en bänk och läste saker på mobilen, och tog det allmänt lugnt då jag visste att de ändå inte blir klara med fikan förrän runt tre. Vid tio i tre var jag på dagis, och Sienna blev... vansinnig när jag dök upp. "Macka!" skrek hon, och rusade fram till personalen. Jag tog på en motsträvig unge som hela tiden skrek, och tillslut frågade jag pedagogerna om de inte precis hade fikat. Alltså, nej. De hade inte hunnit. Tro jag det att Sienna var sur. Hon var vrålhungrig och jag kom och norpade henne precis innan maten. Snopet, eftersom jag då var mätt och belåten och i lugn och ro hade väntat innan jag stack till dagiset. Vi åkte i panik till en mataffär och roffade åt oss en smoothie och en bulle, som lilla Bus åt på väg till kassan. Sedan var hon nöjd och vi kunde börja vår utelek. Kanske inte lika lugn och harmonisk eftermiddag som jag hade planerat, men vi hade kul ändå. Jag hade mest roligt när jag sjöng och Sienna sjöng med. Det går sådär. Och man får ju inte skratta åt henne. Vilket gör det ännu svårare att hålla sig. Underbara unge!
 
 

Kommentarer
Postat av: Thilde

Haha, de e så jäkla söt när de försöker sjunga! Antar dock Sienna är snäppet (mycket) bättre än Benjamin ;p

Sv; Hahaha underbart :p vi härmar oboy o ni härmar skog, jag gillar! :))

2013-10-16 @ 18:30:53
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Skratta inte :) O om ni filmar henne när hon sjunger, visa inte filmen för henne. Som vi gjorde när du sjöng "Ekorrn satt i granen". När du hade sett/hört dej själv så sa du : "Lisa ska aldrig mera sjunga", hahahaha! Bra att du inte höll fast vid det beslutet :D

2013-10-16 @ 20:04:52
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Så gulligt när dem små försöker sjunga.
Men alltså, vad är de för förskola som inte hinner ge barnen mellanmål? Har man mattider på förskolan ska dem väl hållas?

2013-10-16 @ 20:10:32
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Magda

Ja jag är också lite nyfiken på hur de bara kan hoppa över en måltid sådär..

Svar:
Lisa

2013-10-16 @ 21:47:00
Postat av: Amanda

Jag haraldrig förstått hur föräldrar vågar mata sina barn med mat deinte betalat i affärerna! Lär mig hur det går till!

2013-10-16 @ 22:04:03
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Elina

Haha, sockersöta (och hungriga) Sienna och så snopen du måste ha blivit då dom sa att dom inte hunnit fika :P

2013-10-16 @ 22:30:18
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: tess- mamma till Malin

Oh lilla sötnosen då! Klart att man är lite hungrig då!

Sv: Jo, min syster bor på en sån gata då man nästan alltid måste fickparkera, som tur är står det nästan aldrig bilar där då jag brukar åka dit, haha, så man har ju lite tur med :P

2013-10-17 @ 12:55:40
URL: http://jaklakrokus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0