Höstlov!

Nu har jag höstlov! Eftersom jag inte har pedagogernas "förtroendetimmar" där de jobbar in loven, men inte heller gör någon nytta i en tom skola en hel vecka, hade jag och rektorn lite problem med hur vi skulle lösa min ledighet under lovet. Det gick dock rätt smärtfritt, när jag räknade ut att jag tack vare möten och inställda luncher har jobbat mer än tio timmar plus, förutom lovets 30 timmar, redan. Nice, nice. Så nu ska jag bara njuta. Skoldagen avslutades med en liten Halloweenfest, som eleverna pajade totalt. Extra bitter var jag eftersom jag hade satsat och klätt ut mig, och skrämt livet ur både dotter, dagispersonal och främlingar på min cykeltur på väg till jobb. Men what to do? Förhoppningsvis glömmer de eländet och de sura minerna under lovet, men minns hur vi ansträngde oss och hur läskig jag var. Önskar att jag kunde lägga upp en bild på mig och ungarna, men eftersom jag inte vill erkänna för dem att jag har en blogg (undra varför?) blir det lite svårt. Jättesöta var de i alla fall, i sina små kostymer, innan de riktiga djävlarna i dem kom fram och förstörde allt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elina

Mysigt, och skönt med lov. Saga har också lov så vi ska passa på att mysa här hemma :-)

2013-10-27 @ 13:13:32
URL: http://www.volanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0