Pedantmiss

Jag är pedant. Alla som har varit hemma hos mig kan vittna om det. Inte eftersom här är skinande rent, tyvärr, utan eftersom jag faktiskt plockar undan saker medan gästerna är kvar. Ibland även medan gästerna använder sakerna. Kanske inte ett av mina bästa drag. Men även denna grej har blivit lite ruckbar sedan jag fick barn. Igår upptäckte jag till exempel en stor badanka på soffbordet, medan jag såg på TV. Alltså hade den dykt upp där och diskret smält in i omgivningen minst en timme tidigare, eftersom Siennas läggningsrutiner tar så pass länge. Jag skulle vilja kalla detta framsteg, att jag kan låta saker ligga framme utan att börja kallsvettas. Men med tanke på ankans utseende är risken stor att det snarare räknas som förfall.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kommentaren hittar du hos mig under ny vecka och nya tag! Jag och ellenojag har ju blivit indragna i detta utan att vi vill...men men blogglivet är tyvärr inte alltid så kul!



2013-10-22 @ 15:38:38
URL: http://justmypassions.blogg.se
Postat av: cuison

Jag är EXAKT likadan! Pedant så det skriker om det. Här blir det dock ingen bättring utan snarare har det blivit värre sen jag fick barn. Hur jobbigt som helst, egentligen. :)

2013-10-22 @ 15:43:58
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Karin

Räkna det som framsteg och tänk inte mer på den saken. :P En Bords-badanka har få dött av! : )
Grattis! Haha

Svar: Undra om den kallas bordsanka då?
Lisa

2013-10-22 @ 16:01:19
Postat av: Madeleine

Det är bättre med en badanka på bordet än ett bord i badet :-P

2013-10-22 @ 16:38:47
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahaha " diskret smält in "! Fyndigt där med bordet i badet Madeleine :D

2013-10-22 @ 17:52:11
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Jag var pedant ända tills jag blev gravid med nummer 4. För nu orkar jag helt enkelt inte. Får halv panik nu bara när de ligger saker över allt ( som barnen drar fram ) innan fick jag hel panik. Men orkar inte plocka hela tiden

2013-10-22 @ 21:09:33
URL: http://annalenanordmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0