Tisdagslista

  • Det är Bayram för muslimer just nu. Jag är inte helt på det klara vad det innebär, mer än att det bara var totalt 8 elever i mina två klasser idag.
  • När jag lät dem välja en film valde de Twilight. Nice! Trist om de hade valt typ Hannah Montana.
  • Sienna hade fått vara utomhus på dagis idag igen, trots personalbrist. Känns som att de lyssnade på vad vi föräldrar tyckte under föräldramötet.
  • När jag hämtade Sienna hade de inte hunnit fika än, så en av pedagogerna skickade med henne en macka som färdkost. Naw! En annan pedagog gjorde samma sak igår. Service. Och urgulligt.
  • Vi har fått en parkeringsplats, och då jag har klaustrofobi och är kass på att parkera har det känts sådär. Men platsen ligger precisvid infarten. Alltså precis. Helt klart parkeringshusets bästa plats. Och den fick vi. Score!

Kommentarer
Postat av: tess- mamma till Malin

Ooh, det låter ju som en riktigt bra tisdagslista! Jag har fobi för att parkera, då mest fickparkering. Jag kan ha ångest kvällen innan ifall jag vet att det bara finns fickparkering dit jag ska! Så illa är det! Haha, kanske borde lära mig att fickparkera? Mycket möjligt...
Vilka gulliga pedagoger! Låter som en bra förskola!

Tack så mycket, mår lite bättre redan ikväll, så hoppas att imorgon är ÄNNU bättre & att förkylningen inte blir så långvarig!
Ha en fin kväll!

2013-10-15 @ 19:51:00
URL: http://jaklakrokus.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Tummen upp för p-platsen o mackan! Tummen ner för ungarna som skolkar ( antar jag, för de har väl inte beviljats ledighet?) Respektlöst på många plan, helt oacceptabelt!

Svar: Nej då, de fick ledigt. Man kan få ledigt i 10 dagar/år, förutom lov. Även om det inte rekommenderas. I sexan var de två elever. I förberedelseklasserna (de som inte riktigt kan svenska än) var de noll. :P
Lisa

2013-10-15 @ 20:05:47
Postat av: Cissi

Härlig lista och ett stort pluss för serviceminded pedagoger :)

2013-10-15 @ 21:35:21
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ 130510

Så snälla pedagoger :)

2013-10-16 @ 14:40:24
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Karin

Låter som en alldeles perfekt Tisdag!

GRATTIS : )

Svar: Haha sjukt nog var det den tråkigaste dagen på länge! Men det kunde jag ju inte skriva i listan; den ska vara positiv. Jag hatar tisdagar. :P
Lisa

2013-10-16 @ 16:03:04
Postat av: mamma/mormor Lena

Tur att de bett om och fått ledigt! Blodtrycket sjönk till normal nivå igen :)

2013-10-16 @ 20:06:46
Postat av: terese

åh=) vad gulligt av pedagogerna att ge färdkost!

2013-10-16 @ 23:27:32
URL: http://tesslashes.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0