Tisdagslista

  • Hotell bokat till nyår! Vi har helt vackert bjudit hem oss till Thilde och Alex, och för att riktigt kunna njuta av kvällen så övernattar vi lyx-style i Ystad. Kanske inte lyx, lyx. Men lite lyx är det ändå. Typ vardagslyx, fast på en helgdag.
  • Rektorn snackade med en lärare i morse när jag var i rummet. Mitt i samtalet vänder hon sig om och säger "och dig har jag bara hört gott om! Alla är jättenöjda med dig. Jag hoppas verkligen du tänker läsa till lärare." När läraren i rummet lite försynt påpekar att jag bara är anställd till jullovet och att de gärna vill behålla mig, svarar rektorn "ekonomimöte i eftermiddag, jag ska se vad jag kan göra". Tack för den! Nu håller vi tummarna.
  • Igår kom en lapp om att alla gratisparkeringar i området ska bli betalparkeringar. Tack vare en tidningsnotis för ett par veckor sedan visste vi redan detta, och har lyckats norpa åt oss en garageplats i god tid. Yey!
  • När jag hämtade Sienna idag utbrast en annan mamma "men gud vilken söt liten tjej! Underbart charmig ju!" Kul med spontant beröm! Framförallt när Sienna var omatchande klädd tack vare lek i vattenpölar, hade en frissa som kan jämföras med Einsteins, och var i desperat behov av en liten rensning under nosen. Härligt att fler än barnets egna föräldrar kan se förbi smutsen.
  • Då jag frågade mamman vems hennes barn var, och hon pekade mot sin son, vände sig Sienna om och sa högt och tydligt "Viktor!". "Heter din son det?", frågade jag mamman. Japp! Min duktiga lilla Busmus. Enligt dagis snackar hon väldigt bra för sin ålder. #skryt
Min duktiga lilla pratkvarn på väg till tvättstugan
 
 

Kommentarer
Postat av: S

Härlig lista. Skönt som fan när allt får bra o flyter på. Snart ska jag också ha en sån där positiv lista :) åh vad jag längtar..

2013-10-22 @ 20:10:32
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Madeleine

Bra lista :)

2013-10-22 @ 21:21:25
URL: http://maddiesworld.blogg.se
Postat av: Cissi

Å vilken härlig lista!! Håller tummarna för bra ekonomimöte ;)

2013-10-22 @ 21:43:32
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Cissi

Kanske blir jättetungt, men kolla upp om du kan läsa lärare på typ halv halv fart distans?

2013-10-22 @ 21:44:27
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ 130510

Vilken underbart positiv lista :D

2013-10-23 @ 10:03:17
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Hur kan du hata tisdagar ;)? Vissa är ju bra iaf. Så duktig Sienna är- hon kommer att bli en riktig pladderkvarn. Som sin mor. Som sin moster. Som sin mårrmårr :D Alltså- duktigt att pladdra är det väl inte, men hon är duktig på att snacka redan!

Svar: Haha ja, man ser ju redan nu vem hon brås på när det kommer till talet. :P Tisdagar är lätt veckans jobbigaste dag, även om vissa har ljusglimtar de med.
Lisa

2013-10-23 @ 17:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0