Jobbfördelar

Det finns många trevliga fördelar med mitt nya jobb. Risken finns att jag kanske låter aningen klämkäck om jag skriver ett inlägg om varenda en positiv sak, så därför tänkte jag göra en lista och rabbla allt på en och samma gång. Och detta har givetvis inget att göra med att jag älskar listor och tar varje tillfälle i akt att skriva dem.
  • Man får betalt. En oerhört trevlig liten detalj som har lyft upp min och Kims tillvaro nämnvärt.
  • Där är andra vuxna. Jag kan (på rasterna i alla fall) föra dialoger med folk som inte hellre vill springa omkring nakna i cirklar med Babblarna på högsta volym.
  • Korta arbetsdagar. Lilla Bus blir hämtar direkt efter fikan, och jag får träffa henne flera timmar innan hon ska sova. Dessutom har jag och Kim möjlighet att välja humanare tvätt-tider i tvättstugan, och jag hinner fixa mat till han kommer hem så att vi alla tre kan äta ihop.
  • Jag får motion! En timmes cykling varje dag + massa springande efter vilddjuren.
  • Jag gör nytta.
  • Mitt CV får sig en boost och ser inte alltför deppigt ut när de fått nog av mig och min icke-behörighet.
  • Jag utmanas varje dag, och blir riktigt taggad när jag tänker på en ny dag!
MEN NU ÄR DET HELG!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Härligt positiv lista! Nöjda föräldrar= nöjda barn:) Njut av helgen!

Svar: Njut av de sista dagarna i värmen! :) Vi saknar dig.
Lisa

2013-09-20 @ 20:17:39
Postat av: Madde

Jag är verkligen imponerad över din fortsatt positiva attityd.:)

2013-09-20 @ 20:52:31
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Härligt positivt :)

2013-09-20 @ 22:31:50
URL: http://maddiesworld.blogg.se
Postat av: Cuison

Åh, jag längtar verkligen efter att få börja jobba/plugga igen och inte baaaara behöva leka med badankor hela dagarna. Skönt att jag inte är den enda som känner så! :)

2013-09-21 @ 09:30:50
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0