Lilla ynk

Tredje dagen med hög feber för Sienna. Hon skriker så fort hon vaknar, huttrar så att hon skakar och sitter med blå läppar i mitt knä och snyftar. Sen får hon alvedon, och en halvtimme senare försöker hon vara aktiv... men misslyckas. I två timmar håller alvedonet, och sedan börjar skrikandet och gråtandet igen. Och vi kan inte ge henne något nytt på länge, utan måste krama den stackars lilla flickan varm. Inte har hon fått i sig mycket mat heller. Fem köttbullar och en ynka smoothie på hela dagen. Kim ska vabba med henne imorgon, och det skär lite i mig att inte jag ska vara den som tar hand om henne. Önskar att jag kunde sätta henne i en bärsjal och bära omkring min lilla koala hela dagen. Och gärna ha henne sovande på mig på natten. Fast det säger till och med hon är för mycket. Innan idag gick vi på en liten promenad så att hon skulle få frisk luft. Hennes "riktiga" vagn rastades för första gången på två månader, och Sienna låg och gnydde i en halvtimme. Sedan slog alvedonet igenom och hon satte sig upp, spottade ut nappen och ville ner och leka lite i sanden. Överlycklig köpte jag en mjukglass och försökte locka henne att äta. Tre tuggor, sedan fick hon nog. Nästan lika lycklig åt jag upp glassen själv. Men så härligt att alvedon finns! Vad gjorde man innan det?
 
Ledsen och frusen liten Bus som verkar ha ont i hela kroppen
 
Tio minuter senare- och en mycket gladare liten Bus

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Nu får det räcka med feber! Skönt att Kim kan vara hemma imorgon, så båda två får ta det lugnt:) Alvedon är jättebra.

2013-09-29 @ 18:57:20
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

Måste va samma skit som Leya har. En vecka har hon vart dålig nu.
4 dagar med hög feber. Men mår fortfarande jätte dålig och hon vill bara sova hela tiden. Blir att ringa doktor imorgon

2013-09-29 @ 20:03:21
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Madeleine

Stackars liten <3

2013-09-29 @ 20:31:01
URL: http://maddiesworld.blogg.se
Postat av: Frida

Skönt för kim och sienna med lite tid ensamma :) men förstår att det är jobbigt för dig.krya på lilla buuus ♥

2013-09-29 @ 22:41:04
Postat av: Renata

Låter bekant det där.. Iris hade hög feber i fem dagar och massa snor och hosta.. Synd om de små :(

Svar: Sienna klarade inte det längre. Nästan 41C och så slö att hon inte reagerade på tilltal. Akuttid på vårdcentralen som resulterade i penicillin, så nu hoppas vi på snabb förbättring! Är Iris helt frisk nu?
Lisa

2013-09-30 @ 11:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0