Gräsänka

Hela dagen idag och halva imorgon är Kim på Ven och cyklar med jobb. Jag har en vag aning om att cyklar är kodord för dricker, för redan klockan åtta i morse dök första ölfotot upp. Oavsett vad de gör så är jag i alla fall gräsänka. Och jag kan säga att jag inte lider nämnvärd av det. Bil till och från jobb imorse, vilket gjorde att jag slapp både regn och "det stora cykelbråket" med Bus. Det brukar vi nämligen ha varje dag, då hon hatar att åka cykel och jag vill hinna hem inom tre timmar från hämtning. Därefter rester till middag, sedan lite lek med Bus och ett bad tillsammans, och nu sitter jag här medan hon pratar med sig själv i sängen. Eller kanske med Giiisen. Snart blir det Greys och en påse Reisen med kolafyllning. Sedan tror jag att jag somnar. Inte mig emot, för både morgondagen och resten av veckan är fylld med en massa roligheter, och då vill jag köra en blandning av att vara utvilad och morgonpigg. Det känns som att Bus och jag kommer ha en underbar vecka! Och när hon kommer tillbaka till dagis nästa tisdag är det som en lycklig tvååring som ska firas även där. Så stort!
 
Påskpyssel. Känns som att jag hade roligast. Ungefär som med trolldegen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Thilde

Njuuuuut! Jag låter dock bli att nämna för Alex att inte Kim kommer imorn förmiddag, Kim e liksom de enda "positiva" med äggjakten enligt Alex... ;p

2014-04-11 @ 19:23:01
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Karin

Hurra för utvilda mammor på lördagar!


:)

Svar: Jag har precis sovit tio timmar ostört, och nu tagit en lång ostörd dusch. Sienna har sovit i 13 timmar... och sover fortfarande. :P
Lisa

2014-04-11 @ 20:45:53
Postat av: terese

Gräsänka låter skönt! Idag kommer jag va gräsänka halva dagen (räknas det?) bara det att jag tagit på mej att vara barnvakt. Så tre kids och jag!!! Well, jag lär bli glad när mannen kommer tillbaks ;)

2014-04-12 @ 08:54:29
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Karin

Woot!! Detta måste ju vara något slags rekord! : )

Svar: Haha nä, faktiskt inte. Rekordet är 18:30 till 8:45... och då väckte vi henne för att vi trodde att hon var medvetslös. :P
Lisa

2014-04-12 @ 17:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0