Nöjd dag

Ibland, typ alla tisdagar, har man såna dagar när allt går fel och minsta lilla sak känns jättejobbig. Ibland har man dagar när allt är jättebra och underbart och man svävar fram, oftast i samband med utlandssemesterbokningar. Och ibland har man dagar när allt bara flyter på och man liksom går runt och trivs med sitt liv. Idag är en sån nöjd-dag. I morse tog jag ensam med en hel klass för att sopsortera tillsammans med MKB, och alla uppförde sig och min kollega var djupt tacksam för hjälpen då hon hade andra saker att fixa. Min engelsklektion i den jobbiga klassen gick bra och alla verkade ha kul. Anställningarna för nästa termin börjar fixa sig, och även om jag ännu inte vet om jag får fortsätta, så vet jag att OM jag får det som kommer jag att jobba med två toppenkollegor och vi kommer verkligen lyckas med klasserna- och dessutom ha kul. Dagen fulländades genom att jag och Kim verkar ha nått en lösning med Siennas läggningstrams; vi ignorerar ungen! Efter att ha lett tillbaka ungen på sitt rum tre gånger gav jag upp och struntade i hennes trams trots att hon stod i hallen och klädde av sig. Kim märkte inte ens henne, så han gav också henne noll uppmärksamhet. Så vad gjorde det lilla eländet? Tröttnade och gick in och la sig. Naw! ♥ Håller tummarna för samma framgång i morgon.

Kommentarer
Postat av: S

Så härligt när allt bara flyter :)

2014-04-24 @ 20:53:13
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Riktigt bra dag :) Och imorgon kommer solen o värmen. O Någon o jag ska ABSOLUT se Frozen när vi ska ha tjejkväll Valborgsmässoafton. Ingen bestämd läggtid alltså :)

2014-04-24 @ 21:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0