Påskkalasdags

Vi ska strax ha kalas för Sienna, och min halvdöve morfar ringde precis för att fråga om adressen. Kramersvägen, skrek jag. Framm- vadå, ylade han. Kramers, med K- som i KATT! Hramers som i hatt? Nej, KKKKKÅÅÅÅ. Som i Krrrrronor! Jaha, men då vet jag, svarade han. Tillåt mig att tvivla. Han har varit här innan, vilket talar för att han hittar rätt. Dock är han 83 år, vilket inte talar för samma sak. Trettio sekunder efter vårt samtal tog Sienna upp sin leksaksmobil och "ringde" mormor. "Hej mommo! Sienna ha töja på. Katt-töja. KATT! Kkkkkkaaatt! Okej, mommo säga puss. Puss hej!" Har en vag känsla av att någon tjuvlyssnade på mitt och morfars samtal och tolkade det på sitt sätt. Snart kommer i alla fall både mormor och gammelmorfar och en hög med andra släktingar. Ska bli jättetrevligt! Till skillnad från förra året då jag låg helt däckad och snyftade vid detta laget, eftersom jag natten innan vaknat lite lätt matförgiftad. Så Kim fick springa omkring som en galning och fixa all mat, min mamma fick ta Sienna och jag fick mest försöka ta mig samman. Gick bra, men jag har inget minne av hennes ettårskalas. Hoppas på trevligare stämning i år!
 
GLAD PÅSK ALLA!
 
 

Kommentarer
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Glad påsk :)

Svar: Tack detsamma!
Lisa

2014-04-19 @ 17:54:34
URL: http://garnstump.blogg.se/
Postat av: mamma/mormor Lena

Blev ett jättetrevligt 1-års/påskkalas! Ni hade gjort så fint, och maten var super :) Ha en härlig dag imorgon i djurparken, hoppas inte Sienna saknar tigooor o väääla;)

Svar: Nu fyllde ju ungen visserligen två... Haha, varken väla eller tigor, eftersom det bara är svenska djur. Men björnar och mårdhundar och älgar fick hon spana in!
Lisa

2014-04-19 @ 20:15:38
Postat av: Frida

Hahahaha, underbart telefonsamtal till mommo.Hon är så rolig! :D tack för idag! <3

2014-04-19 @ 22:32:37
Postat av: Carolina

Hahaha.. Jag dör så kul!! Hoppas alla gäster hittade rätt och att det blev ett lyckat kalas! :-)

2014-04-20 @ 14:53:39
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: thildeThilde

Hoppas kalaset blev braaa, och vi vill också prata med Sienna! Skype!!!

2014-04-20 @ 16:32:17
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Karin

GRATTIS, GRATTIS SIENNA!!:D Hoppas på en fin födelsedag och glad påsk! : )

2014-04-20 @ 18:58:58
Postat av: S

Hoppas att det blev ett lyckat kalas i år, att du mådde bra och att gammelmorfar hittade dit :)
Glad påsk o stor kram

2014-04-20 @ 19:45:56
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Oooooops- hahahaha!

2014-04-21 @ 20:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0