Mini-Einstein

Jag har ju tidigare nämnt att Sienna i lördags själv fick en tiokrona som hon handlade ett kinderägg för. Detta mest för att det var lång tid till läggdags, halvkasst väder och ungen var rastlös till tusen. Men vår lilla utlfykt har nu fått en annan effekt; Sienna har insett vad man kan göra för pengar.
 
Jag vill ha peng på löööda.
Jaså du? Vad vill du handla för den då? 
Olof.
Ska du handla en Olofdocka? 
Ja. Å ägg. 
Och ett ägg? Men det går ju inte, du har ju bara en peng. Antingen kan man handla Olof, eller ett ägg, eller trycka en liten vovve ur maskinen, eller handla klämmor. Man får välja.
Jag vill ha tååå penga löööda. Å handla tå ägg.
 
Jag vet att alla föräldrar tycker att deras egna barn är sjukt smarta, och att allt de säger är mäkta imponerande. Men ändå. Hon är alltså bara två år, och inser sambandet med att om hon får två pengar får hon köpa två saker. Jag tycker i alla fall att det var i snäpp med Nobelpris-duktigt.
 
Nöjd mini-Einstein på karusell på Hamnfestivalen. Inte ett dugg relevant för inlägget, men hon ser så jäkla lycklig ut på bilden att jag älskar den.
 

Kommentarer
Postat av: S

Det är ju jättehäftigt o jag tror nog att det är rätt ovanligt att en tvååring kopplar det sambandet.

2014-08-06 @ 19:32:04
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Åååå så duktig hon är! #anlag #från #Mårrmårr ;)

2014-08-07 @ 07:47:24
Postat av: Cissi

Tror också att det är ovanligt att 2 åringar kopplar sambandet... Våra har bara kopplat sambandet med att det är mycket mer lönsamt att åka själv ned pappa till affären "mamma, fu kan ju vila bebisen i magen". Jo jag tackar ja...

2014-08-07 @ 11:41:14
URL: http://nastanperfekt.blogg.
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Inte alla 2 åringar som fattar de sammanhanget.

2014-08-17 @ 13:09:44
URL: http://annalenanordmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0