Världens sämsta mamma

Jag och Kim har redan sedan Sienna varit liten sagt att hon inte ska få sova i vår säng. Dels för att det är en dum ovana, och dels för att jag inte kan sova med en liten sparkande och gnällande Bus i sängen. Men givetvis får hon komma in om hon har mardrömmar, sa vi. Problemet är att hon har börjat få mardrömmar nu (utvecklingsfas?), men inte kommer in lugnt och stilla på egen hand, utan är uppe och ränner flera gånger per natt och vägrar att somna om i vår säng. Så under natten till idag sa vi att det fick vara nog, och ledde tillbaka Sienna till sin egen säng vid upprepade tillfällen. Och en lång period var det tyst. Och jag trodde att det var lugnt. Så förstå min chock när jag gick upp på morgonen och hittade en liten ihoprullad Bus i soffan, alldeles ensam och kall och ynklig. "Men lilla gumman, varför ligger du här?" frågade jag. "För jag fick inte sova i mammas och pappas säng" svarade hon. Naw! Hur hemsk känner man sig på en skala från 1 till 10? Rätt hemsk faktiskt. Så nu har jag bestämt att Sienna gärna får sova i min säng till hon fyller 15, bara hon inte går runt och känner sig rädd och otrygg och känner att hon inte kan vända sig till mig.
 
 
 
En rätt så klandrande blick, känner jag. Som svar på frågan varför hon inte sov i sin egen säng, när hon inte fick sova i vår, svarade ungen "för den har jag kastat ut på gräsmattan". Så helt traumatiserad var hon inte, utan lika knäpp som vanligt.
 

Kommentarer
Postat av: mammatea

Jag har hittat Nils i soffan några gånger men oftast kommer han in till oss om han vaknar.

2014-08-26 @ 19:20:54
URL: http://mammatea.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Klart hon ska sova i eran säng- annars får hon flytta hem till Mårrmårr som får ta tjänstledigt från jobbet ;)

2014-08-26 @ 21:02:19
Postat av: S

Men åh lilla tjejen ❤ även om hon kommer sova hos er nu så kommer det inte va så för alltid.
Om du tycker hon snurrar runt för mycket i er säng så är tipset att vända ryggen mot henne och lägga en kudde emellan. L är som en jäkla helikopter i sängen och snurrar verkligen runt. Han lägger sig uppepå mig, sparkar mig i huvet, boxar mig... Men sen jag började lägga en kudde emellan så får jag inte lika mycket stryk.

2014-08-26 @ 21:17:39
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Jag förstår dig, jag tycker också det är jobbigt när barnen vill sova i sängen men det brukar gå över efter ett tag.

2014-08-26 @ 21:17:48
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: Cissi

Lilla skruttan! Jag är inte heller något fan av att ha barn i sängen... sabbar allt vad nattsömn heter, men både jag och Marcus är för lata för att styra in Emma till sin egen säng om hon kommer upp... Nu sover ju Alice så pass dåligt ändå så oftast så sover jag i fåtöljen i deras rum och Emma och pappa har dubbelsängen för sig själva... ;) Är ju en lösning det med...

2014-08-27 @ 11:59:03
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Karin

Mårrmårr Lenas kommentar <3 !
Klart hon ska få sova i er säng lite nu och då...annars så kanske Sienna kastar ut er på gräsmattan. : )


Svar: Hon fick sova där inatt. :P Vad är det du räknar ner till på fb? Nyfiken!!
Lisa

2014-08-27 @ 15:31:34
Postat av: Tanja

Varför inte låta henne somna om i er säng och sedan bära in henne i sin egen? :)

Svar: För att jag somnar om låååångt innan henne. :P Tar henne ofta 45 minuter att komma till ro när hon sover med oss.
Lisa

2014-08-27 @ 18:28:07
Postat av: Tanja

Men jag menar när hon kommer mitt i natten :D

Svar: Det menar jag med. :P
Lisa

2014-08-27 @ 22:47:35
Postat av: Karin

Bra! Jag sov nog i mammas säng lite nu och då tills jag var 8...speciellt när jag var sjuk. Turned out just fine...eh, more or less, haha.

Syster min och hennes BF kommer och hälsar på Dessutom är det första riktigt semestern sedan jul. WHOHOOO! Jag vill aldrig mer gå tillbaka till jobb.

Svar: Så härligt för dig! Njuuuut! Och byt sedan jobb.
Lisa

2014-08-28 @ 15:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0