Wannabe dockskåp

Eftersom Siennas alla nallar nu har placerat sig i hennes säng i sin iver att lugna ungen under nätterna, har hennes bokhylla fått en trevlig lucka. Och givetvis tyckte jag att den skulle fyllas direkt. Så upp med hennes bondgård och alla småfigurer, så kunde vi ha en trevlig lekstund, tänkte jag igår kväll. Den blev sådär trevlig. Jag gick nämligen loss och började placera ut alla gubbar, medan Sienna inte fick röra en endaste en för att hon "satte dem fel". Så jag tjöt så fort hon sträckte fram sin lilla tass för att hjälpa till, medan ungen stod bredvid och vrålade hysteriskt eftersom hon inte fick leka med sina egna leksaker. Som tur var insåg jag efter en stund att jag inte var riktigt klok, och backade långsamt bort från bokhyllan, så att Sienna fick ta över. Och när hon efter lite pillande var nöjd skickade jag ut henne på nappjakt, medan jag snabbt satan satte tillbaka figurerna som jag ville ha dem. Jag behöver nog hjälp. Men fint blev det.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Hihi :)

2014-08-31 @ 11:19:05
URL: http://garnstump.blogg.se/
Postat av: Terese

Vi har oxå en liten våning för dockmöbler i julis hylla. Dock är det okej hon rör om, men när jag ska städa så är det dockvåningen som städas först, och det andra om det hinns ;)

Ja alltså hon jag messa med var arbetsledaren, och dagen innan hade jag messat med en kollega om just lönen! Det var inte arbetsledaren jag skrev var dryg, tack o lov, utan en kollega som vi är lite missnöjda med då hon inte tar hand om brukaren eller följer lite av riktlinjerna som finns. Exempelvis ligger hon i sängen hela dagar trots liggsår. Så det är riktlinjer vi alla ska prata om på ett möte så inte ngn blir utpekad ;) men stor i.flabben, eller tjock i fingrarna som jag är ;)

2014-08-31 @ 12:19:32
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Jag hade gjort likadant. Problemet med ban när de leker är att de leker fel och stökigt. Det blir snyggare när vuxna leker. :-p

2014-08-31 @ 16:10:31
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: Camilla

Haha låter som när sambon ska bygga lego med Alexander :D

2014-09-02 @ 13:24:38
URL: http://www.mirabilibus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0