Tandläkare, Tropikariet och kanelbullebak

Dagen började hos tandläkaren för min del. Varenda gång hon rörde metallpinnen i högra delen av min mun hoppade jag till. Tillslut sa hon "men oj, har du verkligen så ont?", varpå jag fick erkänna att det faktiskt inte gjort ont än men att jag liksom hoppade till lite i förebyggande syfte. Efter en konstig blick höll hon sig borta från den högra sidan helt. Rätt skönt. Inga hål hade jag heller, och eftersom jag hade distraherat henne så mycket med mina småskutt glömde hon att banna mig för cola-drickandet. Så jag gick rätt nöjd därifrån. Därefter körde jag, Kim och tant Josse mot Helsingborg och Tropikariet. Sienna var i sitt essä och betedde sig inte riktigt klokt. Vid ett tillfälle försökte hon dyka ner bland stingrockorna. Jag var rätt svettig när vi gick efter ett par timmar. Så för att lugna nerverna bestämde sig jag och Josse för att tillbringa eftermiddagen med att baka kanelbullar. Som inte blev torra! Kan vi för ett litet hallelulja? Eller Josse kanske, för jag bidrog inte med så mycket faktiskt. Tror att det enda jag gjorde var att smula sönder jästen och kavla ut en del av degen... Nu har jag precis varit ute och rastat Sienna i Pildammsparken, och om jag lyckas hålla mig vaken blir det "12 years a slave" ikväll. Händelserik fredag. Jag kommer sova resten av helgen.
 
Kan man äta fladdermöss, undrade Sienna och slickade lite på glaset.
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Älskar din blogg. :D

2014-02-21 @ 19:52:15
URL: http://eembla.blogg.se
Postat av: Karin

Jaaaa, Sienna, klart man kan äta fladdermöss :)
Kanske är det tur att jag inte är i närheten av henne :D Jag hade nog sagt att enhörningar finns i bokskogen.

Hejja film....ha en fin helg lisa !

Svar: Haha jag lurar också i henne en massa skit ständigt! Hoppas du också får en bra helg!
Lisa

2014-02-22 @ 03:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0