Bokproblemslösning

Bokproblemet löstes väldigt enkelt och smidigt; vi både började och läste klart den lätta boken! Så nu har vi bara Häxorna kvar. Ungarna satt tyst och lyssnade, och när jag pausade och frågade efter vissa ord räckte de mest oväntade eleverna upp. Kul! Jag vet att några i klassen inte fattade ett skvatt, trots att det var den lätta boken, men jag tänker att det ändå är bra övning att lyssna på engelskt tal, och något snappar de säkert upp. Dessutom ska jag ju inte sträckläsa den lite svårare Häxorna, utan bara ta ett kapitel då och då. Och då blir det ju inte så himla tråkigt för ungarna som inte har en susning om vad jag pratar om, utan de kan fundera på vad de ska göra nästa rast, eller något. Och vem vet, efter ett par år i skolan är det kanske ordet Häxa som sätter sig? Sen om det är på grund av boken eller mitt eviga tjatande och mina dryga regler kan man ju diskutera.
 
Jag var så himla nöjd med mig själv att jag unnade mig en runda förbi konditoriet. Vars en fastlagsbulle till mig och Kim, och en egen kaka till Sienna. En marsipangroda. Visserligen asful, men ungen var i extas. Hon var så lycklig att hon vägrade att gå ifrån bordet, trots att hon var proppmätt, när det fortfarande var "goooda" kvar. Jag mutade henne med ett varmt bad.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Åh vad gott med en semla, visste inte att de hade börjat säljas nu (torkar bort dregglet)

2014-01-09 @ 20:09:24
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ 130510

Underbart sätt att fira på :D

2014-01-10 @ 10:35:49
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: terese

åh!!! born to be a teacher!

2014-01-18 @ 14:24:03
URL: http://tesslashes.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0