Dagisredo

Idag har Kim återgått till sitt jobb, och imorgon är det dags för mig och Sienna. Nu över jullovet har Sienna utökat sitt ordförråd, så det ska bli extra roligt att lämna henne. De tre nya favoritorden är:
 
  • jöka
  • nulla
  • fitta
Jöka sägs oftast i meningarna "pappa jöka" eller "Sienna jöka", och betyder helt kallt att Kim ska ut på balkongen och RÖKA och att Sienna vill hänga med ut på balkongen och ta en cigg. Vilket hon givetvis blir nekad, så detta följs ständigt av ett bråk. Nulla är SNURRA. "Sienna nulla!" "Mamma nulla Sienna!". Många pinsamma stunder på lekplatsen. Vad är oddsen att vår närmsta lekplats ska ha två snurror? Sådär kul. Och det sista ordet? Siennas moster heter FRIDA. Vi har kallat henne "moster" sedan Sienna föddes, men nu när ungen kan prata känns det lite skumt. I Sverige använder vi ju sällan de orden som tilltalsord. Alltså har vi introducerat namnet Frida. Går inte jättebra. Undra om jag kan fästa en lapp runt barnets hals, så att personalen förstår vad hon menar utan att kontakta soc?
 
Sienna och pappamys, en av de sista lediga dagarna. Och ett helt lov gick utan att en enda liten snöflinga föll. Trist!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

OMG ;)

Svar: YOLO? /Sienna
Lisa

2014-01-07 @ 12:38:17
Postat av: Karin


Pinsamheter...Indeed. :)

2014-01-07 @ 15:54:10
Postat av: fitta

Hahaha mamma pappa nulla!!

Svar: Älskar hur du skrev ditt namn.
Lisa

2014-01-07 @ 21:52:35
Postat av: Emma

Varför inte fortsätta med moster? Dom jag har i min närhet säger morster, faster, morbror, farbror funkar hur bra som helst :) förstår om det blir lite jobbiga stunder med dom orden.

Svar: Men, säger ni på allvar det? Alltså, du kallar väl inte din morbror för "morbror"? Visst säger du... Palle? Men helt klart värt att tänkas på. Rätt gulligt också. :)
Lisa

2014-01-07 @ 23:49:14
URL: http://urenbrudssynvinkel.spotlife.se
Postat av: Carolina

Hahaha...

2014-01-08 @ 13:12:08
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: Emma

Ja på allvar. Jag kallar min morbror vid namn. Men alla
Mina syskonbarn säger faster, moster, morbror, farbror. Min kusin på 3,5år säger med faster mina kompisars barn sägeres faster morbror etc :)

Svar: Då ska vi kanske fortsätta köra på moster då! :)
Lisa

2014-01-08 @ 18:40:32
URL: http://urenbrudssynvinkel.spotlife.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Ops, kanske inte så roliga ord. ( fast de låter ju roligt från en liten. )
Min äldsta sa Nulla till rulla mär han var liten.

Vi säger faster och farbror, morbror här hemma till barnen. Sen säger dem namn när den kan

2014-01-08 @ 20:36:33
URL: http://annalenanordmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0