Talskryt

Siennas tal går framåt och framåt. Från att ha mellanlandat lite diskret vid tvåordsmeningar kör hon nu tre-, fyra- och även femordsmeningar. För det mesta brås hon dock på sin far, och är ytterst negativ när hon ska säga något. "Nej, inte tvätta händerna", "Nej, inte sova egen säng", "Nej, inte hålla mammas hand". What's up med nej, inte liksom? Det räcker gott och väl med en av dem för att jag ska förstå. Sienna får hela tiden mycket beröm för sitt pratande, men stöter på ungefär lika många frågande ansikten. Om inte fler. Och det är inte bara när hon säger "jöka", "nulla" och "Fitta" (röka, snurra och Frida). Så jag och Kim rycker in som tolkar lite då och då. Sa hon "Fin fjärran lockar"? Ja, men då menar hon att din stjärna var fin. Vad en "lilla, akta dig" är? En snigel. Solklart ju.Kallar hon sin bläckfisknapp för fant? Ja, men hon tror att det är en elefant på bilden.  Hon är inte klok någonstans. Idag tramsade hon när vi skulle ner i garaget och hämta bilen, och för att göra det mer till en lek frågade jag Sienna "Var är bilen? Var är mammas och pappas bil?" Då tittade snorungen på mig, fläkte ut armarna och svarade "Vet inte". Nähäpp. Då letar jag väl själv då?
 
 
Bild från lekplatsbesök förra veckan, när ungen SATTE sig i en vattenpöl.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

Åh sitta i vattenpölar. Undra vad de är som är så roligt med de. Haha

2014-01-11 @ 20:29:59
URL: http://annalenanordmar.blogg.se
Postat av: Jeanette- Husägare och Gravid med första barnet♥

hihi… ;)
Ja det är sjukt mysigt, än så länge har de inte varit så mkt mot revbenen inte vad jag kännt iallafall ;) skönt!! :)

2014-01-11 @ 22:34:29
URL: http://thisisjeanette.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Knäppunge <3 !

2014-01-12 @ 15:31:54
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Haha måste va roligt att höra henne prata :P

2014-01-12 @ 15:45:08
URL: http://garnstump.blogg.se/
Postat av: Tanja

Fjantan satte sig i en vattenpöl, det är nog så kul. Roligare är dock att mamman inte stressar utan passar på att fota istället. ;)

Svar: Vågar jag erkänna att jag fotade i flera olika vinklar dessutom? :P
Lisa

2014-01-12 @ 19:40:48
Postat av: ellenojag

Tack snälla, känns grymt med ett hus! längtar speciellt efter den lilla trädgården!!

och gud vad hon pratar din tjej, Hugo kan ju knappt säga rätt till mamma & pappa ;)

2014-01-12 @ 22:10:50
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0