Tisdagslista

  • Trots brist på sina originallärare klarade ungarna dagen någorlunda. Typ. Allt är relativt. Men de slog i alla fall inte varandra, och jag tror att jag klarade det hyfsat. De slog inte mig heller, nämligen.
  • När jag tappade tron på dagens ungdomar och tänkte att det nog är lika eländigt överallt och inte bara där jag jobbar, stötte jag på ett gäng utanför Siennas dagis. De var säkert en helklass av 10-12 åringar, som hade vilt snöbollskrig rakt över trottoaren där jag och Sienna skulle passera. Helt säker på att det ändå var kört lät jag ungen gå själv bredvid mig och tänkte att jag fick hjälpa och trösta efteråt. Men vad gjorde barnen? De skrek åt varandra "Paus, paus! Sluta kasta, här kommer någon och där är ett litet barn också!"... och så tog de en time-out medan Sienna i snigeltakt kolugnt gick förbi, utan ett bekymmer i världen. Så himla artigt och trevligt. Och samtidigt som jag tänkte att "såhär hade inte mina ungar i skolan gjort", så slog det mig att det hade de nog faktiskt. De är väldigt hänsynsfulla när det kommer till sånt. Och då finns det hopp, trots allt.
  • Vi hittade ett par varma, söta, vattentäta, fodrade, extra tjocka vinterskor till Sienna. I rätt storlek dessutom. Utan problem. Och de hade 20 % rabatt. Dessutom erbjöd sig min mamma att betala. Not bad!
  • När vi var på skojakt uppförde sig Sienna så bra hon kunde. Visserligen klättrade hon på allt, testade högklackat och snackade med främlingar... men hon skrek inte, hon sprang inte på något annat håll och vi fick testa skorna på henne. Not bad, med tanke på att det var över hennes läggdags när vi kom hem.
  • Äntligen har snön kommit, och Sienna får uppleva den! Vi hade en underbar pulkadag igår och idag hade de fått vara ute på dagis.
 

Kommentarer
Postat av: Karin

De där skorna är ursnygga!! : )

HURRA för tisdag? :P

Krams

2014-01-29 @ 03:37:34
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Verkar som en bra dag. Snygga skor också

2014-01-29 @ 07:56:42
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: terese

det är som när man går på rosengård och de kastar smällare, när de ser man kommer med barn så slutar de för stunden=) låter som en bra tisdag. och vilka mysiga skor! sånna hade jag velat ha nu, till mej själv =)

2014-01-29 @ 09:22:45
URL: http://tesslashes.blogsot.com
Postat av: Amanda

Punkt två - blev lite varm i hjärtat!

2014-01-29 @ 12:20:23
URL: http://aochmflyttarin.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Är det pigmin-väder måste man ha skor därefter ;) Så himla gulliga ungar som höll vapenvila när ni passerade :)

2014-01-29 @ 14:02:05
Postat av: Elina

Snygga skor, perfa!

2014-01-29 @ 14:38:04
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Vilka fina skor!

2014-01-30 @ 18:00:53
URL: http://garnstump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0