Luhrsjön

Häromdagen var vi vid Luhrsjön uppe i norra Skåne. Sienna, jag och Kim åkte upp med min pappa för att hälsa på Frida som jobbar på kolla där. Det gick sådär de första timmarna. Jag körde dit och höll på att ge Kim en hjärtattack då jag inte lyckades köra om en halvdöing som i sakta mak körde minst 20 km för långsamt, pappa glömde bada och dricka vatten och äta när han kom fram, och fick nästan solsting och fick sätta sig på tåget hem rätt fort. Men sedan förbättrades läget! Sjön var helt underbart fantastisk, och Sienna trodde i allra högsta grad att hon var en liten sjöjungfru. Hon badade och plaskade och dök (oftast ofrivilligt) som en liten firre, och vägrade gå upp ens när hon hackade tänder. Efter badandet delade jag, Kim, Sienna, Frida, Danne och sjutusen getingar på pizzor som pappa bjöd på i sin frånvaro (han var klar nog att sticka till oss pengar innan han gick på tåget- tackar!) och sedan gick vi upp till en ministuga som jag och Kim hade hyrt över natten på campingen. Spel, vindrickande och lite vattenpipa på terassen medan Sienna snarkade högt i våningssängen. Underbart! Och dagen därpå i samma anda innan vi körde hem, medan Frida och Danne stannade för ytterligare en veckas jobb. Dagarna toppades av att vi INTE körde på det enorma rådjuret som ville ut och mingla på motorvägen på vägen hem. Det var vi rätt nöjda med. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0