Tivoli

I lördags var jag och Kim på Tivoli med Madde och Martin. Vi gjorde det enligt många absolut hemskaste en förälder kan göra- vi roade oss utan Sienna. Men i ärlighetens namn; hon hade bara lackat loss för att hon inte fick åka samma karuseller som vi, och dessutom fick hon tillbringa dagen på stranden med sin farmor och kusin och bada och spana in kameler och åsnor. Och jag och Kim fick dricka öl (mest Kim) och åka häftiga karuseller (mest jag). Jag fegade dock ut totalt när det kom till slänggungorna och flygplanet som åker på alla håll och kanter. Fy sjutton vad höjdrädd jag har blivit. Jag klarade dock nedsläppet trots att jag tidigare dyrt och heligt lovat att jag aldrig ska åka den igen, men det var enbart för att stackars modiga Madde skulle ha lite sällskap. Hon åkte vackert och nöjt VAD SOM HELST, medan vi andra mest stod nedanför och darrade. Först var vi lite tveksamma på om vi skulle komma iväg till Tivolit, för det var överhängande risk för regn en stor del av dagen. Som tur var beslutade vi oss för att åka ändå. Och tur var väl det, för det regnade exakt tre minuter under hela dagen. Tyvärr var det då ett skyfall. Och tyvärr hade vi just då spänt fast oss i en karusell. Och tyvärr var karusellskötaren lite sadistisk och körde igenom oss ett extra varv medan hon vinkade. Jag kan ärligt säga att ingen njöt av den åkturen. Men i övrigt en finfin dag! 
 
En dyngsur Kim och en dyngsur jag
 

Kommentarer
Postat av: terese

åh vad fina ni är! =) Skönt att roa sej utan barn, det behövs! Jag bara längtar tills jag och johan är barnlediga så vi kan.. ja jag vill nog hällre sova än att bege mej ut! Jag tar den här blivande 29-årsåldern seriöst! trött och tråkig!

2014-07-28 @ 21:01:37
URL: http://tesslashes.blogsot.com
Postat av: Thilde

Haha, blöta katter! ;)

2014-07-28 @ 22:52:21
URL: http://thiilde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0