We're alive! But asleep..

Nu har vi landad efter några intensiva dagar i Skanör och en heldag i Tosselilla. Vi är så trötta att vi snarare kan beskrivas som ett gäng komapatienteer än en familj. Jag är för första gången någonsin- kanske inte helt sant, men jag minns i alla fall inte motsatsen- glad över att det regnar idag. Jag hade inte orkat släpa mig till stranden. Nu passar vi på att handla, tvätta och vila mellan varven. Sienna har återgått till sitt trevliga Jag-älskar-sömn tillstånd, och sover gärna både middag och 13 timmar per natt. Not bad! I Skanör blev jag bortskämd med god mat som både lagades, betalades och dukades på och av min mamma, och Sienna blev bortskämd med en massa uppmärksamhet och godis. Och i Tosselilla lyckades vi (till min stora glädje och Kims stora sorg) pricka in årets varmaste dag, och vi hängde mest i badlandet och lekte. Förutom jag, Kim och Sienna var det Kims mamma med man och dennes kompisar, Kims alla syskon och deras barn och flickvänner samt syskonen till en av flickvännerna. Vi var rätt många, rätt omaka och hade skitkul! Om Sienna bara hade varit snäppet högre hade hon fått åka alla barnkaruseller, men redan nu kunde hon åka det mesta och hon njöt! Lyckan var total när hon kunde köra en liten traktor själv och jag fick bokstavligen släpa henne från eländet. Som tur är har vi åkturen på film så att hon kan återuppleva den gång på gång. Vilken rolig helg! Och efter denna har Kim lyckats övertala mig att vi inte behöver en restresa, utan istället ska hitta på en massa skoj här i Sverige. Så idag inledde jag med att bekräfta en stugbokning i Hästveda och boka in en heldag i Ystad djurpark med kompisar. Ska bli kul!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Mysigt! Härliga dagar i Skanör, kunde dock avslutats med liiite med kärlek från Någon. Kul när hon pekade på mej efter 2 dygn tillsammans och frågade "vad heter den gammel-tanten" :P ( Jag skrattar fortfarande, hahahaha! )

2014-07-08 @ 12:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0