Lilla snigel akta dig

De senaste dagarnas småskurar har lockat fram en herrans massa sniglar. Jag som är lite småkrypsrädd och har viss snigelfobi tycker att detta är sådär kul. Sienna däremot, tycker att detta är störtkul! Hon ska plocka upp och leka och prata med varenda litet blötdjur hon får syn på. Dessutom ska hon sjunga för dem. Antingen sin egen lilla remix Lilla snigel sitter fast, eller lilla snigel akta dig. Jag vet inte vilken av versionerna som gör mig mest nervös. Möjligtvis om hon kommit på en "lilla snigel, smakar gott!", så hade varit snäppet värre. Det är inte bara det att hon pratar med sniglarna, hon pratar också OM dem. Och det är inte sniglal (i asiatisk style har hon ersatt alla R med L), utan det är lilla snigel akta dig, som det heter. "Titta mamma, en liten lilla snigel akta dig!" "Mamma, dä ä en lilla snigel akta sig på tlaktoln!"  "Lilla snigel akta dig sitter fast!" "Mamma, jag kan inte ta loss lilla snigel akta dig!"
 
Nej, Sienna, det beror på att det är en bult.
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahahahaha:D!

2014-06-06 @ 16:03:40
Postat av: Annika

Tur att hon inte sjunger mårrmårrs och min variant lilla snapsen akta dej .........🎶🎶🎶🎶🎶🎶

Svar: hahaha undra vad de sagt på dagis då??
Lisa

2014-06-06 @ 17:10:04
Postat av: S

Haha klockrent. Älskar att läsa om Siennas funderingar ❤

2014-06-07 @ 14:13:35
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Karin

: ) Vi har Massa mördar sniglar här....funderar om jag ska skicka på posten!

KRAMS

2014-06-07 @ 18:19:39
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Haha vad gulligt! Embla säger alltid imse spindel om alla spindlar (och även alla flugor och mindre flygande djur)

2014-06-08 @ 15:23:04
URL: http://annaisabells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0