Tisdagslista

  • Jag är inte mammaledig. Tyckte det var hemskt tråkigt de sista månaderna innan jag började jobba, och nu när jag vabbar med ett typ friskt barn får jag hemska flashbacks.
  • Jag har ett jobb! Fy sjutton att vara arbetslös och att bara gå hemma varje dag.
  • Sienna tog en tre timmar lång tupplur idag. Visserligen för att hon vägrade att lägga sig igår och var vaken till halv nio, men ändå.
  • Jag har inte strypt ungen...
  • Nu när jag har sökt till högskolan känner jag mig hemskt avslappnad. Nu är det bara att vänta och se, liksom.
Tidig trotsålder? Ungjäkeln har bråkat hela dagen! Inte för att hon vill en sak och jag en annan, utan för att jävlas med mig. Jag är rätt knäckt. På lekplatsen var hon le mot andra barn och gjorde precis tvärtemot vad jag sa. På väg till och från lekplatsen fick jag SLÄPA på henne. Inne på ICA likaså. På vägen hem kastade hon både napp och mössa demonstativt på marken när jag sa att hon var tvungen att ta på sig vantarna. Därefter satte hon sig ner och slet av sig skorna och kastade dem också. När hon åt skulle hon minsann inte sitta nära bordet. Bara för att jag sa att hon skulle hoppa längre in puttade hon sig längre bort. Giv mig styrka.
 

Kommentarer
Postat av: S

När blir hon två? Tyckte Ls trots började strax innan han blev två. Det är dock värre nu men det behöver det ju inte bli för er.

Sv: han är mycket bättre nu. Har fått i sig både mat och dricka idag. Inte jättemycket men överkomligt. Alvedonen har funkat bättre idag också men febern har pendlat mellan 39 o 40 grader större delen av dagen..

2014-03-18 @ 19:36:24
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Åh vad de låter som Leya. Härliga trotset som börjar nu. Tvärtemot åldern.

Svar: vår hall är svår. Vi har ingen hatthylla utan bara en stång att hänga på. Så vi har en byrå och ett skoskåp. Får bli stt sätta barnspärrar på tror jag.

2014-03-18 @ 20:10:01
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Ah, den ljuvliga trotsen ;) Inte blir det bättre heller för Robin (visserligen snart 5 år) är kaxig, pratar emot, slåss och har sig. Fast mellan allt det där är han världens goaste :)

Postat av: terese

vad sökte du? :=)

2014-03-18 @ 20:46:13
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: thilde

Våra barn är synkade,., Gud ge oss styrka!

2014-03-18 @ 21:00:46
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Anonym

Utifrån sett är det hemskt underhållande (att läsa), men heja dig som inte strypt henne! Haaha! Hon kör all in på trotsen!

Svar: Haha japp, verkligen all in!
Lisa

2014-03-18 @ 23:19:56
Postat av: Amanda

Haha!!

2014-03-19 @ 21:57:30
URL: http://aochmflyttarin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0