Ynklama

Hemsk dag på jobb. Båda lärarna sjuka, och jag hade ansvar för 33 elever, den ena mer knäpp än den andra. Visserligen var där en vikarie i ena klassen, men han hade lika gärna kunnat vara ett träd, så mycket brydde de sig. Skäll av tre andra lärare för att "mina" elever slog andra barn. No shit,de är lite störda, vissa av dem. Hjälp mig istället? Ingen rast sedan i fredags. Kommer till jobb 45 minuter för tidigt för att hinna planera. Slutade med att jag bröt ihop hos kuratorn, som dels lovade mig mer hjälp under resten av veckan, och dels sa att hon skulle berätta för rektorn hur mycket extra ansvar jag tog. Dessutom skrev hon en lista på udda beteende hos den värsta eleven, så att socialen ska ta upp fallet där igen. Hur många lärare får en elev mordhota per dag? Idag lyckades ungen med tre. Dessutom skolkade han från två lektioner och slog två elever, varav en som är en mycket yngre och dessutom utvecklingsstörd tjej. Han höll fast henne och slog henne med en stållinjal. Känns bra att socialen lagt ner fallet där. Not. Som tur var avslutade jag dagen hos min mamma som har haft Bus hela dagen. Bjöds på ett stort glas vin och god mat. Och Sienna hade varit nöjd och glad hela dagen. Det är egentligen det viktigaste.
 
 
Bus under gårdagens bad. Hunden vaktade.

Kommentarer
Postat av: S

Men huvva vilken dag :/ hur gamla är din elever? Hoppas att du får det stöd du behöver när dagar som dessa kommer. Du är grym.

2014-05-14 @ 22:05:12
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Karin

That's it! Ring Sydsvenskan och ge dem en inside story! Så får man väl inte göra. Stackars dig Lisa men så mycket starkare är du nu för att du faktiskt tog dig igenom dagen! Tillochmed de dåliga dagar vi har är bra för utvecklingen (Det är vad jag upprepar varje dag på jobb :P )

SNART HELG!

2014-05-15 @ 02:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0