Ett stycke trött unge

På grund av mitt nya schema blir Sienna hämtad sent tre dagar i veckan. De dagarna går hon mellan 7-17. Man kan säga att hon klarar det sådär bra. Hon vaknar skrikande. Får motvilligt på sig kläder skrikande. Ny blöja skrikande. Lugn vällingpaus. Varar i 30 sekunder. Sedan skrik medan hon får tänderna borstade. Illvrål när håret ska borstas. Hysteri när skor och jacka ska på. Skrik i trapp, skrik i hiss, skrik i cykelförråd. Och därefter bara stim. Enligt pedagogerna fungerar det bra på dagis. Känns skönt, för när jag hämtar börjar skrikandet igen. Illvrål när jag kommer. Skrik när vi ska ta på jacka. Skrik när vi går till cykeln. Vrålande när vi åker cykel. Skrik när vi kommer hem. Drama vid matbordet. Hysteri efter maten. 30 sekunders vällingpaus, om rätt program visas på barnkanalen. Skrik vid tandborstning. Skrik när vi väljer saga. Hysteri när sagan är slut. Skriker sig till sömns. Vårt hem kan inte precis kallas harmoniskt för tillfället. Idag gick det om möjligt ännu värre. Ungen satt liksom inte längre ihop, utan var bara tårar och gnäll och blöbb. Så vi skippade maten, gav henne välling och sedan på med pjamas och in i sängen. Lååååååångsamt läsa lååååång bok och tack och hej. Godnatt. Min stackars lilla skrikbus. Tror vi ska skippa maten på kvällarna hädanefter. Allt för att hon ska få mer vila.
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Känner igen det där från de sena dagarna tjejerna fått nu... Blir ju inte bättre av att man själv är rätt mör efter så långa dagar..

2014-09-11 @ 22:07:33
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Mamma/mormor Lena

Det ÄR väldigt långa dagar:( Så bra att ni försöker anpassa tiden därhemma efter henne-hon behöver bara lugn o ro o tid med er:)

2014-09-12 @ 10:13:29
Postat av: Karin

Ugh, stackars alla tre just nu.
Sienna, skrikmästare nummer 1 men hon kommer vänja sig. :)

2014-09-12 @ 15:22:52
Postat av: Frida

Verkligen långa dagar, jag hade också gråtit och skrikit om jag var så länge på förskolan. Hoppas schemat går att ändra, eller att det ändras automatiskt nästa termin. Det är inga roliga tider :( tråkigt för både er och sienna <3

Svar: Schemat går inte att ändra. Men förhoppningsvis vänjer hon sig. Och hon vilar ju fortfarande middag mitt på dagarna där.
Lisa

2014-09-13 @ 00:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0