Hej då Samuel

Sienna är inne i en charmig period där hon anser att hon inte behöver sova längre än till 6 på morgnarna. Det gör att hon är astrött och gnällig fram till tuppluren, och sedan vill sova tre timmar. Det får hon inte. Då hade hon nämligen somnat klockan 22 på kvällarna. Alltså måste vi med mutor och tvång tvinga upp henne ungefär 1,5 timme efter att hon somnat, vilket brukar leda till skrik och vrål och en övertrött Bus... som sedan inte somnar förrän klockan 20, och då är jättetrött när hon vaknar klockan 6. Underbart moment 22. Men idag fick jag upp henne utan problem, bara 45 minuter in i tuppluren. Hur då, kan man fråga sig? Jo, jag viskade lite diskret "Sienna, vill du träffa Samuel?" och ungen flög upp ur sängen och sprang ut i hallen och vrålade av lycka. Det visade nämligen sig att Samuel ska flytta tillbaka till Dalarna, med omedelbar verkan, och att han ville säga hej då till Sienna. Så jag och ungen kastade oss på cykeln och gjorde hembesök hos den gamla dagispedagogen. Sienna fick kinderägg och kakor och massa lek, och Samuel fick säga hej då till den lilla busungen. Jag fick mest en massa härliga bilder, samt en del skräckupplevelser då de givetvis skulle hitta mastodontspindlar och halvt förmultnande fåglar. Härlig dag, och jag vet nog vem Sienna kommer att drömma om inatt.
 
Snigelletande på bakgården hos Samuel
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Thiilde

Sött men sorgligt! Hon får skypa med honom!

2014-09-09 @ 08:49:29
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Naaaaaw :) Håll kontakten med honom!

2014-09-09 @ 21:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0