Sjusovaren... på dagen

De senaste veckorna har Sienna vaknat allt tidigare på morgnarna. Eftersom ljuset inte längre stör henne, hon inte verkar ha mardrömmar längre och hon har kommit in någorlunda i dagisrutinerna, har jag börjat fundera på om det kan vara något annat som gör att hon vaknar så tidigt. Min tanke är att hon kanske inte behöver så lång tupplur mitt på dagen längre, utan att den förstör nattsömnen (vilket i sin tur gör att hon sover längre på tuppluren nästa dag, vilket förstör nästa natt, osv). Alltså försökte jag väcka henne efter en timme idag. Hon råvägrade. Efter 1 h och 15 minuter började jag städa på hennes rum. Struntade hon i. Efter 1 h och 30 minuter dammade jag rummet, inklusive hennes fötter. So what, suckade hon och vände på sig. Efter 1 h och 45 minuter dammsög jag hela lägenheten, och var extra noggrann under hennes säng. Då satte hon sig upp. I två sekunder. Sedan la hon sig ner och somnade om. Nu har hon sovit i 2 h och 35 minuter, hela lägenheten är superstädad och det är 2,5 h kvar till läggdags. Och ungen ser ut så här:
 
 
Min plan går sådär
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Ugh, det ser så härligt ut !!!

2014-09-16 @ 15:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0