Underbara sovmorgon

De flesta morgnar vaknar jag av att Sienna kastar sig upp i min säng, skriker "mamma, mamma, mamma, jag väckte dig inte!!" och ruskar om mina armar och ibland mitt huvud. Idag vaknade jag lugnt och stilla tre minuter innan larmet gick. Jag hann göra mig klar utan att behöva lösa konflikter och förklara problem, och när jag väckte Sienna en halvtimme innan hon och Kim skulle gå hade jag inga onda föraningar. Det borde jag ha haft. Astrött och gnällig var ingenting rätt. Saker jag gav med mig på, för att "man ska välja sina strider": 
 
Sienna har idag en osmidig långklänning på sig, istället för lämpliga dagiskläder. 
Hon fick borsta tänderna själv, och dessutom innan frukost. 
Frukosten var en macka och inte välling.
Mackan hade två pålägg.
Hon fick bre mackhelvetet själv.
Hon tog välling ändå.
 
Saker jag inte gav med mig på:
 
Ungen är inte ensam hemma resten av dagen.
Sparkcykeln är inte i bilen.
 
Känner att jag valde rätt väl.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Låter som en skön morgon.. Gäller ju att välja sina strider!

Kanindagen har tjejernas förskola. Det är en dag man klär ut sig till kanin och äter skalad morot... En av pedagogerna klär även ut sig i en gigantisk kanindräkt! 😊
Tror att det kan ha ett samband med att deras ute-kanin kommer på måndag.varje år hyr/lånar de en (stresstålig) kanin som får bo på i en bur på gården och så får barnen ta hand om den.

2015-04-23 @ 08:09:13
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: mamma/mormor Lena

Sienna behöver semester ;)

2015-04-23 @ 15:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0