14:e december, blogglista

En bild från en sämre dag i år

Sienna och jag bråkade, och jag skrek "NU SKA DU SOVA!" och kastade in henne i hennes säng. Hon landade dock inte mitt i, utan slog i skyddbrädan som ska hindra småbarn från att trilla ur. Hon chockad och ledsen, jag chockad och ledsen, Kim asarg... och dagis skickade en orosanmälan till socialen. Visserligen inte fröknarna på hennes avdelning, för de tyckte att hon förklarat bra hur det gick till, men chefen. Vi var tvugna att gå på ett möte och föklara för folk att vi inte misshandlar vår dotter. Som tur var lade de ner fallet utan att ens öppna en utredning, men jag har sällan varit så rädd i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Läskigt för er alla! Bra signal ändå, de sociala myndigheterna SKA underrättas vid misstankar- vissa familjer får ta den smällen att bli misstänkta och utredda. Många barn far illa och de måste skyddas. Hur irriterad, trött och frustrerad man än är så måste man koppla in spärren som säger att man inte får ta ( det vill man ju egentligen inte heller )hårt i sina barn. #föreläsning :P

Svar: Nu var det kanske inte så mycket att jag tog för hårt i henne, som att jag sög på att sikta. ;) Nä, men skämt å sido, hon var alltså I sängen när jag släppte henne, men tappade balansen. Dock var det ångest att det hände mitt under ett bråk.
Lisa

2015-12-14 @ 09:52:29
Postat av: Mirre

Är ju förvisso bra att de tog tag i det så de inte struntar i det i fall det hade varit motsatsen, men skönt att de la ner det och att det inget vart, men förstår hur ledsen ni vart, för olyckor händer och det kan vara frustrerande ibland och daker händer då man är trött och inte är sig själv, men visst man måste ju ha spärren och jag förstår dig och kan förstå att det kan hända om man inte är sig själv

Stor kram

2015-12-14 @ 10:11:03
URL: http://nouw.com/sweetwords
Postat av: Frida

Tur att du har den spärren och inte tar för hårt i dina barn, synd att förmågan att sikta och bedöma avstånd suger i vår familj 😀 balansen är väl inte heller den starkaste sidan 😉

Svar: Hahaha ja, typ så! Hade man kunnat bli anmäld för dålig sångröst hade jag blivit det med!
Lisa

2015-12-14 @ 18:26:58
Postat av: Kaisa - gravid & väntar mitt första barn

Vilken hemsk upplevelse för er allihopa. Men olyckshändelser sker tyvärr och det kan man inte rå för. Det positiva är väl att dagis håller koll ändå för de barn som faktiskt blir utsatta för misshandel eller liknande.

2015-12-15 @ 16:13:52
URL: http://kaisajohanssonmertala.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0