Gnällbebis

Julie har däckat. Numera sover hon mer på dagarna än hon är vaken, vilket är jäkligt skönt. För hon bara gnäller konstant. Jag hoppas innerligt att där är en tand som spänner eller en fis på tvären, för annars är där något allvarligt fel. Hon är bara tyst när hon äter. Och då ska det vara riktig mat, för försöker jag amma henne vrålar hon som att det är tvål hon får i flabben. På nätterna går dock amningen bra, så då ska hon käka 2-3 gånger. Suck. Sienna frågade mig idag vem som skulle hämta henne på dagis. "Jag? Jag hämtar ju alltid dig, även när pappa inte är på resa?". "Jag vet... men jag ville det skulle vara någon annan. Jag orkar inte med den skrikande bebisen." Alltså, seriöst. Hur kan man vara missnöjd när man ligger, sitter, blir buren, åker vagn, ligger i vagn? Hon vill inte ha napp, inte ha leksaker, inte se på Babblarna, inte bäras omkring, inte läggas ner. Förutom för att sova. Då blir hon nöjd. Jag minns inte att det var såhär med Sienna. Är det en fas ungarna går igenom vid drygt sex månaders ålder? Eller ska jag söka hjälp? För något fel är det.
 
 
Här hade jag lagt kall gurka i Munchkingrejen, ifall tänderna kliade. Jag hade gett henne alvedon, ifall tänderna spände. Jag hade bytt blöja. Jag hade ammat henne, ifall hon var hungrig  trots att hon ätit för bara två timmar sedan. Jag hade burit henne, vaggat henne, försökt leka med henne. Det var bara 40 minuter sedan hon vaknade från sin tupplur. Och hon bara satt och skrek. Gav henne mat för att kunna vila öronen och tänka (hon äter allt, oavsett när hon ätit innan). Sedan somnade hon. Alltså, va?

Kommentarer
Postat av: terese

skulle valt ett annat namn =P det är så Juliar funkar. Och de kanske inte gnäller lika mycket sen.. men däremot så blir det d mest bestämda ungar som ngnsin funnits! just sayin... Jäkla tur de är söta <3

2015-12-08 @ 16:03:55
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Maria

Där kanske inte finns tillräckligt med näring i din bröstmjölk längre? Så hon är hungrig? Kanske inte alls är så. Bara en tanke :)

Svar: Den tanken har slagit mig också, så jag har testat att ge ersättning direkt efter amning. Men det ratar hon, så mätt är hon. Bara jäkligt matglad!
Lisa

2015-12-08 @ 20:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0