Matlagerskan

Efter en monstertupplur för Julies del blev jag och Kim lite sena med allt vi skulle göra idag. Så mitt under ärendena upptäckte vi att det var lunchdags, och att Kims blodsocker faktiskt inte skulle klara sig mycket länge till. Alltså fick vi vackert hitta ett lunchställe och käka. Det tänkte Julie också. Fast hon tänkte inte amma. Och nödfallssmoothien som jag alltid har i väskan hade jag mutat Sienna med igår. Ähm.. Ops. Jag kastade i mig min mat och rusade i ren panik in i närmsta mataffär där jag ryckte åt mig en burk bebismat. Som tur var hittade vi både micro, och hade en så pass hungrig dotter att hon hade kunnat äta en krukväxt om vi låtit henne, så burken slank ner. I skuldkänslornas anda har jag lagat barnmat resten av dagen. Kyckling, ris, broccoli med en massa kryddor, samt torsk, potatis, morötter, dill, citron och kryddor. Och en bananpannkaka till lekplatsutflykt imorgon. Dessutom en hel del extra grönsaker, som är bra att ha ifall man behöver komplettera maten någon dag. Sjukt nöjd är jag i alla fall. Och rätt stolt, eftersom Julie verkar föredra min mat och redan har fått smaka väldigt många olika saker. Lite mindre stolt blev jag dock när sambon suckande gick förbi och sa "det är ju så himla jobbigt att göra egen mat, ska vi inte köpa burkar hädanefter?"
 
 
En del av skörden
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Exakt vilken av rätterna lagade han :P ?

Svar: Hahahaha ja, eller hur?! Idag ville han dessutom kasta ut alla burkarna med kyckling, för de luktade för mycket vitlök. Jag sa att han fick kasta dem när han ersatt dem med nyttiga kycklinrätter som han lagat.
Lisa

2015-12-19 @ 20:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0