Nöjd lama

Jag är rätt lycklig just nu. Julies gnällande gick över samma eftermiddag som jag skrev och klagade över det, Sienna har skött sig utmärkt hela veckan och Kim har haft det bra i Madrid och har börjat tänka på sin diabetes själv- utan att ringa mig och be om råd vid varje måltid. Och det viktigaste av allt: jag har blivit antagen till min utbildning! Om drygt en månad börjar jag plugga, och sommaren 2017 är jag äntligen behörig lärare! Så kul och spännande och intressant detta ska bli! Jag är även glad för att Julie är så matglad och för att jag läste matboken innan hon började äta. Då slipper jag dels sabba hennes aptit med äckliga burkar, och dels proppa i henne onödiga onyttigheter. Jag är glad för att nästan alla julklappar är inhandlade och inslagna. För att Sienna ser så mycket fram emot julen. För att vi har en resa att se fram emot i maj. Kan eventuellt kanske vara så att jag är lite sådär superlycklig för att jag fått sova inatt. Somnade 20 och vaknade 01. Lite amning, sedan sömn till 05. Mingel och ny blöja och påfyllning av mat och snackande. Sedan powernap mellan 6:30-8:15. Jag har alltså drygt sovit i 11 timmar. Om man inte har fått sova på ett år, så är det ren och skär lycka bara det. Och det gör att man kan njuta lite extra av allt bra omkring en. Yey!
 
Man blir varse det fåniga i att slå in bebisens julklappar när hon sitter bredvid en medan man gör det. Men paket ska hon ha, och hon kommer garanterat bli förvånad och glad för väskan även om hon A- sett den innan B- är alldeles för liten för en ryggsäck och mest kommer vilja tugga på den.

Kommentarer
Postat av: Tina

Grattis med studierna!! Ja, och allt annat oxå såklart!

Svar: Tackar! 😀 är superglad!
Lisa

2015-12-11 @ 12:11:43
Postat av: Tiff

2h powernap 😉

Svar: Allt som inte är nattsömn kallas powernap här hemma. ☺
Lisa

2015-12-11 @ 16:24:06
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Grattis till att du blivit antagen. Gott att vara behörig

2015-12-11 @ 22:56:13
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Mirre

Men vad roligt att du blivit antagen, grattis

2015-12-11 @ 23:00:27
URL: http://nouw.com/sweetwords
Postat av: mamma/mormor Lena

Bebis kommer att spela förvånad över julklapparna och bli jätteglad :P

Svar: Haha tror jag med! Kanske lite besviken över att det inte är mat i paketen, dock.
Lisa

2015-12-12 @ 08:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0