Semesterlunk

Vi har gått in i någon form av semesterlunk här hemma, och igår när Kim frågade mig när Sienna skulle tillbaka till dagis insåg jag att jag inte har någon aning om det. Får nog slänga iväg ett sms och fråga. En annan sak jag har insett, är att hela mitt liv kretsar kring mat just nu. Julie äter var tredje timme, Sienna är konstant hungrig- förutom vid lunch och middag, Kim ska ha nyttig mat en viss tid och jag ska dessutom hinna äta ett par gånger jag med. Tack gode gud att vi har diskmaskin! Och så himla härligt det ska bli när jag börjar plugga, och får en paus från detta några dagar i veckan. Vill ha en paus från lillgnäll också. Hon slog upp sina vackra blå ögon vid 4:45 i morse, och sedan dess har det gnölats och bökats. Hon ska inte sova och inte leka. Gärna bäras omkring medan jag sjunger lite ramsor, men det är man ju sådär laddad på när man gick upp så okristligt tidigt. Hur kan man vara så missnöjd när man är sex månader gammal? Jag tror seriöst att ungen tjurar för att hon tror att hon är äldre än vad hon är, och då blir besviken när hon inte kan eller får göra vissa saker. Men alltså, det kan väl inte jag hjälpa. 
 
Den lilla bittra. Här tjurade hon för att hon inte fick gå själv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med- hon gnölar för att hon inte kan det som hon ser att alla andra kan:). Säg till henne att om hon inte ligger på golvet så kan hon inte träna upp sej, då kan hon aldrig lära sej stå eller gå- skräm upp henne ordentligt :P

Svar: Jag försökte. Hon lyssnade inte.
Lisa

2015-12-29 @ 09:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0