Namnlista två

Märkte en viss förvirring efter att jag la upp förra namnlistan. Framförallt från släktingar, som missade det underförstådda att den listan var struken eftersom den enbart innehöll killnamn, och det är en liten flicka vi väntar. (Om det inte visar sig att ungen dolde sig väldigt väl, och det kommer ut en pojke. Sånt har man ju hört om.) I alla fall, vi har ju en lista på flicknamn också, men eftersom vi inte har valt namn än var jag lite tveksam till att lägga upp den. Men sedan kom jag på att Kim nog kommer säga nej till alla namn ändå, så jag kan lika gärna skriva dem här och höra vad ni tycker om dem. 
 
Silke
Eli
Sophia
Nike
Lucia
Athena
Farrah
Alia
Leona
Aria
Naomi
Kali
Dahlia
Celine
Saga
Mercedes
Carly
Ophelia
Julie
 
Innan gillade jag Silke bäst, men då alla andra verkar avsky det så har jag blivit lite tveksam. Nu är Nike min favorit, och ungen känns verkligen som en Nike, men Kim vägrar det med. Han säger att det kommer uttalas som sportsmärket (som dessutom majoriteten av alla svenskar uttalar fel!), vilket jag inte tror. Det enda han inte vrålat nej till är Julie, så just nu känns det som ett troligt alternativ. Annars får vi väl slå upp ett namn i almanackan på måfå dagen innan ungen fyller tre månader, för från Kims sida kommer inga förslag. 
 

Kommentarer
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Det är så roligt med namn tycker jag :) men jag vet själv att det kan vara väldigt svårt, speciellt om man vill att syskonens namn ska klinga hyfsat ihop. Mina favoriter på din lista var Lucia, Leona, Dahlia (för det är så likt mitt nuvarande favoritnamn "Idalia" och Celine. Men vilket namn det än blir så kommer ni båda två tycka det är skitbra i slutendan.
T ex så är varken Embla eller Idun de absolut finaste namnen som finns enligt mig men nu heter de det och jag känner mig nöjd ändå :)

2015-02-02 @ 22:53:44
URL: http://annaisabell.blogg.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Naomi och Leona var väldigt fina namn. De är svårt att komma på namn. De ska liksom passa med mycket. Och framförallt något man trivs att säga.

2015-02-03 @ 06:30:05
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Frida

Sienna och Sophia är ju jääätttefint! Eller celine! (Utkallas e:ET på slutet?) Tips: Sienna och Milana är också fina namn ihop :) men eftersom du inte gillar Milan på en kille gissar jag att du inte gillar Milana heller ;)

Svar: Haha stämmer, Miliana gillas inte. :P
Lisa

2015-02-03 @ 13:11:42
Postat av: mamma/mormor Lena

Många fina namn! Sophia, Silke, Nike, Julie gillar jag bäst :) Och så gillar jag Nour, jättefint- men det var ju inte på din lista.

Svar: Kim har strukit alla arabiska namn, så Farrah och Zahra är också borta, liksom Nour. :(
Lisa

2015-02-03 @ 22:30:31
Postat av: terese

Nike? Vem uttalar det som sportmärket? Bah... Tror alla kommer uttala det rätt. Så många "nya" namn det finns nu tror jag inte det är en risk faktiskt.

Jag gillade Nike och Aria! Dahlia är väldigt fint, då jag föreslog min guddotter skulle heta det ;) Och det blev det! Julie är också väldigt fint ;)

Tycker många av namnen på listan funkar! Även silke ;) Nu när han börjat spela bandy, kan du väl få lite mandat i namnröstandet? =P Det borde vara ditt "Val" nu när du identifierar dej med en sån.. (helt utan anledning dock....)

2015-02-04 @ 09:28:21
URL: http://tesslashes.blogsot.com
Postat av: Madeleine

Jag lägger min röst (inte för att jag har någon egentligen...:-p) på Leona eller Eli och ber än stilla bön för ditt ofödda barns skulle att du lyssnar på folk och stryker Silke. Och när du ändå är igång så stryk Mercedes, Farrah, Alia och Kali också :-p

2015-02-06 @ 18:27:44
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: mamma/mormor Lena

Kör på Leona- det är nästan som Lena :D! Passar med Sienna också tycker jag- fast Julie är ovanligare och finare och mjukare och snyggare på alla sätt, dessutom kallar jag henne redan det när jag tänker på henne :)

Svar: Ja, Julie börjar sätta sig...
Lisa

2015-02-09 @ 16:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0