Ullaredstrip

Ett stycke dotter är nerbäddad i sängen, med sin fina uggleväska packad utanför. Sju pixiböcker, tre nallar, en sjöjungfrudocka, en ficklampa, en låtsasmobil, fyra pussel, extrakläder och en godispåse. Man skulle kunna tro att hon ska ut och resa- men då misstar man sig grovt. Hon ska nämligen bara hem till moster över dagen. Detta är dock STORT för Bus. Hon har redan "ringt" tre gånger för att bekräfta att hon ska hem till moster, att moster kommer att ge henne mat, och att hon kommer att få godis efter maten. En gång sa hon fel och sa att hon skulle få godis efter frukost, och då var hon genast tvungen att slänga sig på telefonen igen och rätta sitt misstag. Älskade knäppisunge! Vad ska jag och Kim göra imorgon då? Vi ska till Ullared! Ska bli superkul. Och inte en dag för tidigt, för den senaste veckan har jag nämligen fått mycket tydliga smärtor som jag inte längre kan förtränga. Hej foglossning. Fast helt ärligt, vad annars kan man förvänta sig när man har ett jobb där man aldrig sitter ner och oftast halvjoggar omkring. Så nu hoppas jag bara att mitt foglossningsbälte kommer snart, och att det funkar! För det lär vara rätt svårt att halvjogga med kryckor eller i rullstol, även om det säkert sett hemskt roligt ut. 
 
Någon ska bli "nickare" när hon blir stor.
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Arga Nickaren :)? Så spännande med heldag hos Mostrarna Frida o Danne, hon har det säkert jättekul!

Svar: Hon hade jättekul!
Lisa

2015-02-07 @ 16:17:05
Postat av: Frida

Och vi hade jättekul!

2015-02-09 @ 17:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0