Badhus för pingviner

Besöket på Vanningen (badhuset) gick bra igår. Ingen försökte rädda den strandade valen, och Sienna hade superkul trots att hon sprang omkring hela blå om läpparna. Ska där verkligen vara så kallt att det ständigt är kö till bubbelpoolen, och folk använder duscharna för att värma sig? Jag är mycket tveksam. Renare unge har vi dock aldrig haft, för Sienna kastade sig självmant in under duschen och stod där så länge att vi fick slita bort henne när kön blivit pinsamt lång. Men trots förfrusen bus och valmamma var det så lyckat att vi tänkte satsa igen om ett par veckor. Denna gången i Malmö, där de på hemsidan lovar 28C i vattnet och 32C i luften. Min enda fasa där är att stöta på någon av mina elever. Att visa mig för dem i bikini står väl inte högst upp på önskelistan. Men om jag gör det är jag i alla fall varm. Och Sienna ren. Alltid något.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Så kallt ska det väl inte va!?? Tips från coachen: i Badshopen bredvid Aqua-kul har de nåt som jag tror kallas burkini. Heltäckande baddräkt ;) Annars ta en svart sopsäck och gör ett par hål för ögonen så känner dom inte igen dej.#försökervararolig #riskförattlisaskäms #översinmor

Svar: Jag är nog hellre valross än klädd i burkini. Verkar mindre skönt.
Lisa

2015-01-04 @ 16:29:17
Postat av: S

finns aq va qul kvar? Hade sjukt kul där som barn :)

2015-01-04 @ 23:51:32
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0