En förälders fasa

Livet som småbarnsföräldrar. Klockan är 17:30. Jag och Kim sitter kvar i köket och snackar efter maten, medan Sienna sitter i soffan och kollar Trassel. Vi dukar av och går långsamt in i vardagsrummet, medan vi diskuterar hur lugn kvällen kan bli eftersom Sienna redan verkar trött och vi bara har en runda ner i tvättstugan kvar. Sedan ser vi ungen. Såhär:
 
 
PANIK?! 
 
Hon gick dock att väcka. Jag kittlade henne och kastade upp henne i luften. Nöden har ingen lag. Men efter 30 sekunders yrvaket kippande började hon i alla fall skratta, så jag tror inte att hon fick men för livet. Och hon somnade igen innan klockan 20, så kvällen var inte helt förstörd.

Kommentarer
Postat av: Emma

Stella tog en sen powernap. Hon sover inte på dagarna längre men nu är hon sjuk så det behövdes. Blev dock för länge och för sent. Så ikväll somnade min pigga (och friska?) tjej 22.15. 😳😫😳😫😳😆

Svar: Varför kan de inte bara vara trötta, som vuxna är, när de är sjuka? Själv kvittar det ju hur mycket man än sover då. :P
Lisa

2015-01-12 @ 23:16:04
Postat av: Karin

Läskigt....måste ju nämna hur stor hon har blivit!
Sötnöt!

2015-01-13 @ 15:31:36
Postat av: terese

sant! nöden har ingen lag

2015-01-13 @ 18:39:13
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Emma

Haha. Ja, det är ju frågan. 😂

2015-01-13 @ 19:56:37
Postat av: Carolina

Den där synen klockan 17.30 är inte roligt... Skönt att hon somnade i helt ok tid ändå!

2015-01-14 @ 20:06:21
URL: http://carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0