Första dagen tillbaka

Tillbaka på jobb. Är helt slut, har sjukt ont i rygg och mage och allt och tänker lägga mig inom en halvtimme  (dvs kl 20)- vilket kanske hade varit helt okej för en första arbetsdag på tre veckor... Om ungarna varit på plats! Men vi lärare hade en studiedag idag och satt på en rolig föreläsning och fick jobba lite lätt i grupper, medan eleverna hade en dags lov till. Och ändå är jag förbi mig av trötthet. Hur ska detta gå imorgon?? Som tur var hanterade Sienna första dagisdagen väl genom att slarva bort sina moccasiner och strumpor, använda byxorna som potta, totalvägra att sova middag och bråka HYSTERISK vid hämtning. Hon skrek sig blå för att hon ville stanna på dagis, trots en nästan tio timmar lång "arbetsdag". Jag har också haft ett jäkligt kul jullov, snorunge. Typ. Men det är skönt att hon är glad att vara tillbaka, och att hon gillar sitt dagis. Dessutom kom Kim på varför hon inte gått på pottan där; hon vägrar ju det hemma också när hon ska bajsa- då vill hon på toan! Har de vägrat låta henne gå på toa har hon väl helt enkelt tagit saken i egna händer, aka byxor. Ska snacka med personalen imorgon, så löser nog det sig. Om jag orkar släpa mig upp när larmet ringer. Mycket tveksamt, känns det som. Kan man få måndagssjuka som vuxen? Och på en torsdag? Tveksamt va?

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Grattis! Till nyvunnen insikt:)Så här är det för barn och vuxna efter lång ledighet, hahahaha! Ni är snart tillbaka i normala gängor. Du sjukskriva dej????? Då hade jag tagit taxi hem till dej, varit 100 på att du var döende ;) Ha det bra resten av veckan <3!

Svar: Haha ja, det lär aldrig hända. Fast i höstas gav jag ju upp i tre dagar innan jag fick lergiganet. Men då kunde jag ju inte komma upp från badrumsgolvet, så lektionerna hade nog blivit sådär ändå... ;)
Lisa

2015-01-07 @ 20:56:02
Postat av: S

måndagssjuka får man nog lätt efter tre veckors semester oavsett vilken dag man börjar på :)
Sen är det väl inte konstigt om du är trött kan jag tänka :)

2015-01-07 @ 21:06:59
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Cissi

Hoppas du har orkat med dagen och alla barn idag ;)

2015-01-08 @ 15:31:14
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0