Gravidbild

Tvingade Kim att ta en "gravidbild" på mig, till vår bådas förskräckelse. Vet inte vem som var mest besvärad. Jag har inga bilder på mig från när jag väntade Sienna, trots att mamma var på mig och sa att jag skulle ångra mig annars. Vilket jag gjorde. Men nu, när jag har chans två, är det lika svårt att få till det. Jag är oerhört ofotogenisk, och ser mest ut som en varelse från Hills have eyes när kameran kommer fram, även utan valrossmage. Och Kim är rätt.. otrevlig , även när jag är "smal". Så det är sådär kul att bli fotad. Nu tänker ni kanske att jag borde be någon annan fota mig? Mohahahaha. Om jag inte är avslappnad inför Kim, killen jag varit tillsammans med i snart sju år, är jag inte mer avslappnad med någon annan. Och är jag besvärad hugger jag, så medan Kim står inför den oöjliga uppgiften att få till en bra bild på mig så står jag och muttrar fram svordomar åt honom. Kan inte precis utsätta en kompis för det. Men idag tog vi i alla fall en bild. Och jag tänkte att jag kunde lägga upp den här, så har jag gjort det med. Jag vill mest att vi fokuserar på:
 
  1. att min arm ser större ut än benet. Det är den inte! 
  2. min vänsterhand som gör att det ser ut att bunkta ut nåt skumt under min mage.
  3. dubbelhakan.
  4. det slitna håret, som jag tyckte var långt men som jag nu inser är i en osnygg längd och måste klippas.
  5. min snygga klocka, som jag fick i julklapp av Kim och som är det enda fördelaktiga med bilden!
 
 Gravid v 18. Har mätt mig och är 90 cm runt magen- lika stor som jag var i v 23 med Sienna! Detta bådar inte gott inför sommaren. Min enda tröst var att vi mätte Kim också och att han än så länge har större mindjemått än mig.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jättesöt liten mage ;) alltid lätt att vara självkritisk.. Hann inte med många bilder på den här magen.. Hanns liksom inte med...

2015-01-05 @ 17:34:18
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: S

visst va inte du heller så lång?
Tror vi hade samma size på magen i den veckan..
Jag tycker du ser jättefin ut men jag vet också hur jag kände precis då..

2015-01-05 @ 19:34:19
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Tiff

Sluta vara så hård mot dig själv, tycker du ska stryka de där punkterna, du är hur fin som helst! Vi försöker också ta bilder på den växande magen, brukar strunta i hur jag ser ut på bilderna för jag tror att vi kommer tycka de är fina sen ändå 😉
Puss
Förresten, pratade med pappa om badhus (han jobbar på aqua, vanningen och i Trelleborg) tyckte Trelleborg var bäst, där har dom dessutom en varm bassäng runt 1m djup som man kan använda för 20kr extra. Aqua ljuger om värmen...

Svar: Haha jag är rätt säker på att jag kommer tycka att bilderna är precis lika fula efteråt, eftersom jag tycker det är hemskt osmickrande med gravidmagar. Men det hade varit kul att jämföra bilder från graviditet ett och två, och likadant när Frida skaffar barn.
Trelleborg känns lite överdrivet långt bort, och Sienna vägrar bada i barnpooler. :P Men tack för tipset!
Lisa

2015-01-05 @ 20:07:02
Postat av: Sandra

Jag tycker att du ser slank ut med en jättefin liten kula!

Svar: Det hjälper att spy som en gnu i början. :P
Lisa

2015-01-05 @ 22:47:05
Postat av: Karin

"min vänsterhand som gör att det ser ut att bunkta ut nåt skumt under min mage".

LOL, hur kunde du ens fouksera på det. Sluta din tutan, det är en bra bild på en jätte fin gravid Lisa. 'nuff said!

Svar: Du vet hur vissa människor tycker det är sött med gravidmagar? Jag är inte en sån! Jag tycker det är äckligt och fult och framförallt på mig själv.
Lisa

2015-01-06 @ 15:26:40
Postat av: Madeleine

Nu ser jag inte ens en tillstymmelse till dubbelhaka (där finns ingen, punkt!)men även om den funnits, vill du verkligen fokusera på den? :-P

2015-01-06 @ 20:39:34
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: Karin

Hahaha tror det var det sista du och jag pratade om när du i slutet av veckan berättade vad som skulle ske. ; ) Fina minnen!

2015-01-07 @ 04:29:03
Postat av: Tanja

Hur ser du ut människa!?
Hahaha du är inte klok! Du har en sådan mage som alla gravida vill ha! Din lilla tönt, alltid lika självkritisk! När ska du inse att du är jätte snygg och smart och super rolig?
Förresten blir inte dubbelhakan rolig förän i nionde månaden då käklinjen nästan helt suddas ut.

Svar: Haha som när min bm sa att jag såg svullen ut, och jag själv inte hade märkt det? :P ska bli kul att se ut så igen... På sommaren. Hahah not.
Lisa

2015-01-07 @ 06:56:02
Postat av: terese

vilken fin mage <3 Förstår inte vad du har ångest över? Jag är större NU än när jag var gravid med Juli!! Det e väll ångest om ngt.. Och med henne gick jag upp 25 kilo, och med Loke endast 14 (ja 14 e väll inte lite men det e typ nästan hälften)

2015-01-07 @ 11:07:00
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Ika

Lisa HUR orättvis är du mot dig själv?!?!?! Vet att du skriver det med en glimt i ögat men du e ju riktigt wacko :) Superfin!

2015-01-17 @ 00:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0