Snyftkalas och mardrömmar

Nu är boken slut. Den var precis som Ove både askul och oväntat sorglig. Det positiva var att jag kom till snyftdelen i badet, så att Kim inte såg mig tjuta. Det negativa var att jag snyftade så mycket att Kim trodde jag höll på att drunkna och kom inrusande... Vilket ju gjorde att han såg mig i alla fall. Men som sagt, en mycket bra bok! Nu ska jag lägga mig och ha lite mardrömmar efter att ha gjort misstaget att kolla på En unge i minuten. Alla andra man hör om blir till sig för att "det är så fint när ett barn föds". Jag blir hysterisk och tänker att jag aldrig ska göra om det där. Vilket är en ganska orimlig tanke när man är gravid i vecka 21. Det lär ju hända, liksom.  Och dessutom inom en inte allt för lång tid. Så, mardrömmar it is. Om jag inte drömmer om Britt-Marie och fotboll. Kan hända.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Så fint vet jag inte om det är att föda vaginalt, men känslan att man överlevt gör väl att man förhärligar saken :) Tacka vet jag planerade kejsarsnitt,inga smärtor och inget slabbande ;) Skämt åsido- barnen mår bäst om de kommer ut den naturliga vägen. De är stressade=på hugget=vill amma och slipper ha fostervatten kvar i lungorna som kan ge besvär. Jag kan vara med på förlossningen som moraliskt stöd- det vill du väl Lisa ;) #jagslipperhelst

Svar: #dufårintevaramed
Lisa

2015-01-24 @ 00:16:20
Postat av: terese

Ett bad låter sköönt! med bok. Hur har man tid att läsa böcker förresten? Inte läst en bok på flera år känns det som..Kanske borde lägga mej i badet varje dag och läsa bok ;) skylla på jag har klimakteriesvettningar som måste bort!

Föda är väll .... en upplevelse ;) Mission få ut ungen! Sen tömma blåsan eferåt.. Huaaa.... Men fräckt! tänk vad man överlever ;)

2015-01-24 @ 08:49:37
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Åh jag är tvärt om. De gånger jag vart gravid har jag längtar efter förlossningen. Häftig känsla hur mycket kroppen klarar. ☺️
Sen de där efter när de trycker på magen och man ska upp och kissa är väl inte liks häftigt. Haha

2015-01-24 @ 09:37:06
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: S

vad är det för bok?

Ta det lugnt och försök att inte fundera så mycket (ja, lättare sagt än gjort 😉) ❤️

2015-01-24 @ 19:38:09
URL: http://Lifeofabandwife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0