Ensamnattning 2

Dag två av ensamnattning (mff-match för Kim) gick sådär. Eller, går fortfarande. Sienna är fortfarande vaken och packar om väskan jag hade packat inför farmorsövernattningen imorgon. Blir nog bra. Vem behöver nattlinne hos farmor, när man kan ta med sig sju prinsessdockor istället? Hon var klar och låg i sin säng astrött för 45 minuter sedan, så jag känner att det går lite på fel håll. Och för 20 minuter sedan kaskadspydde Julie ner mig, och protesterade sedan hejvilt när jag försökte skala av mig de mjölkdränkta kläderna. Men efter lite vaggande i filt av halvnaken och helskabbig mamma däckade hon, så än finns det hopp! Tyvärr lär hon väl vakna av hunger inom kort, men chansen finns ju att syrran hunnit somna då. Eller jag. Vissa blir ju helt slut efter en dag i Folkets park. Andra har energi till att både leka doktor, packa och möblera om i sitt rum. Man kanske skulle be Sienna ta nattpassen med Julie inatt? Om jag pumpar och ger flaska? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0