Julie Sophia

Äntligen har Kim gått med på att ungen ska få ett andranamn! Han tycker att det är fånigt och meningslöst, men jag har stått på mig eftersom Sienna har ett. Tyvärr ett utan betydelse, för där stod jag inte på mig. Men ändå. Efter mycket tjat blev det Sophia, som också är helt utan betydelse. Kan ju inte ha en unge med ett släktnamn och en med "ett fint". Tillslut skrek Kim i alla fall att jag fick välja och att jag kunde skicka in de jäkla papperna. Lite halvmesigt berättade jag då vad dottern hette och sa att det i alla fall såg väldigt fint ut när man skrev det. "Det är väl en jäkla tur att namnet ser fint ut, när man tittar på den lilla buddhan som ligger där!" Han är inte så förtjust i Julie än, om vi ska vara ärliga. Däremot har hans kärlek till Sienna dubblats, vilket alltid är något. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, han vänjer sig nog! Man brukar ju göra det vid sina barn. Jag tycker i alla fall att hon ser dundersöt ut!

Mycket fint andranamn du valt, ett av mina favoritflicknamn. Bra att du inte gav upp!

Svar: Tackar! haha ja, han har inte mycket val; hon är här för att stanna!
Lisa

2015-07-10 @ 16:37:14
Postat av: mamma/mormor Lena

Lillbudda Julie Sophia är skitsöt, fått ett namn som matchar tycker jag :). Pappor har nog i allmänhet lite lättare för barnen när de inte är så små :)

Svar: Ja, jag tror också det. :)
Lisa

2015-07-10 @ 17:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0