Nattning med lögner

Helt klart bästa ensamnattningen so far. Klockan är 19:45, och båda ungarna sover i sina sängar. Jag kaaaan visserligen i en svagt ögonblick ha vrålat till Sienna att om hon går upp ur sängen så lovar jag att nästa veckas lördagsgodis ryker, men i krig är alla medel tillåtna. Och nattningarna nu för tiden kan enbart beskrivas som krig. Även när Kim är hemma och vi är två på vuxensidan. Lördagsgodishotet var dock ren och skär lögn, för att ta bort det är lika med att starta tredje världskriget här hemma. Tur att hon inte synade min bluff. Nu ska jag och mina valkar (vem går UPP i vikt efter förlossningen?) pallra oss ut i köket och hämta vårt lördagsgodis (svar på frågan om någon undrade varför jag gått upp i vikt) och slå oss ner i soffan med John Ajvide Lindqvists senaste bok. Sådär smart att läsa en skräckbok när sambon är borta, men jag kan inte låta bli. Får väl krypa ner till Sienna inatt, om jag drömmer mardrömmar. Eller ännu bättre, hämta in henne till min säng, och ljuga om att hon skrek i sömnen. Synar hon inte lördagsgodisvbluffen lär hon inte syna den lögnen heller. Perfekt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0