Oh my God!

Sienna har börjat svänga sig med lite roliga uttryck. Hon lägger till "alltså" till det mesta, och tonårssuckar när något inte går precis som hon vill. "Vilka störiga skor alltså!" "Men alltså, jag ska!" suck, suck. Jag undrade varifrån hon hade fått detta, tills jag hörde Kim. "Men alltså, var är den förbannade tandborsten? Jag blir så trött på detta, alltså!" Fast hans har en snäppet skånskare klang, utan uttalade L och T. Sienna får i alla fall med alla bokstäver. Hon har även börjat svänga sig med amerikanska uttryck, och där är jag (nästan säker) på att vare sig jag eller Kim är skyldiga. För inte sjutton går vi omkring och vrålar "Oh my God!" när vi tappar något, eller "Jag ska alltså! Jesus Christ, mamma!" när mamman i fråga snällt och försiktigt ber en tvätta händerna innan maten. Känns inte som en helt adekvat reaktion.
 
Vi är inte trötta och ska inte lägga oss! Jesus Christ, alltså!

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

OMG- var kommer allt ifrån, alltså :P?

Svar: Alltså är i alla fall garanterat från Kim. Nu när jag har börjat tänka på det kan jag inte sluta- och inte han heller! Han använder det i varannan mening! Försök lyssna efter det nästa gång ni ses. Katastrof!
Lisa

2015-07-11 @ 20:18:13
Postat av: terese

asså nu måste jag bara påpeka att asså är en genialist ord! tänk att slopa två bokstäver och ändå få fram detta underbara ord! Dock överdoserar jag det inte längre som jag gjorde förr!

2015-07-12 @ 22:05:39
URL: http://tesslashes.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0