Oschysst lilltjock

NU har den lilla tjockisen sovit i 3,5 timmar. Kan hon inte leka Törnrosa på nätterna istället? Fast jag är rätt glad att hon i alla fall sover någon gång på dygnet, för det kan inte vara bra för spädisar att vara vakna dygnet runt. Och nu har jag hunnit med både tvätt, lunch och lite lek med Sienna. Och om man ska vara fortsatt positiv- hon sover kanske inte på nätterna, men hon har i alla fall inte kolik. Och hon är snart en månad gammal, och tarmarna brukar fatta poängen vid 3 månaders ålder, så bara två kvar. Dessutom, om magontet beror på att hon får för mycket mjölk för snabbt finns det ju hopp om att det fixar sig. Någon gång lär väl mina bröst inse att jag inte är en ko, och att lilltjock inte är en knubbsäl på riktigt. Fram tills dess får jag väl helt enkelt låtsas att jag är pigg. Fake it 'til you make it, typ. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Bra med positivt tänkande 😀

2015-07-09 @ 19:49:27
URL: http://annalenanordmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0